شهاب سنگ متلاشی شده سال 2014، یک کاوشگر بیگانه بود!

به گزارش کد الکترونیک، شهاب سنگ در آن موقع، مانند یک بمب در هوا منفجر شد. لوب نوشت: ما دریافتیم که موج انفجار ناشی از متلاشی شدن شهاب سنگ، سیگنالی با کیفیت بالا را در یک لرزه سنج واقع در جزیره مانوس ایجاد نموده است.

شهاب سنگ متلاشی شده سال 2014، یک کاوشگر بیگانه بود!

پژوهشگر دانشگاه هاروارد که به خاطر نظریه های خود در خصوص تماس بیگانگان با زمین شناخته شده، باور دارد شهاب سنگی که سال 2014 بر فراز اقیانوس آرام متلاشی شد، یک کاوشگر بیگانه بوده است.

به گزارش دیلی میل، یکی از پژوهشگران دانشگاه هاروارد، ماموریتی 1.5 میلیون دلاری را شروع نموده تا اثبات کند شهاب سنگی که در سال 2014 بر فراز اقیانوس آرام متلاشی شد، یک کاوشگر بیگانه بوده است.

آوی لوب (Avi Loeb)، سال ها با ارتش آمریکا همکاری نزدیکی داشت تا منطقه برخورد نزدیک پاپوآ گینه نو را شناسایی کند و اکنون آماده است تا سفری را برای کشف قطعات به جای مانده شهاب سنگ شروع کند. لوب گفت که میخواهد کف اقیانوس را به مدت دو هفته با استفاده از غربال های شن و بعلاوه آهن ربا جست وجو کند تا قطعاتی را بیابد که به عقیده او، تکه هایی از فناوری بیگانگان هستند.

فرماندهی فضایی آمریکا (USSPACECOM) در آوریل 2022 تأیید کرد که این شهاب سنگ با عرض 1.5 فوت، از منظومه شمسی دیگری آمده و نخستین بازدیدنماینده میان ستاره ای زمین به شمار می رود که تا به امروز شناخته شده است. لوب معتقد است که این تاییدیه، شواهد بیشتری را برای حمایت از نظریه او فراهم می نماید.

لوب به این علت که علنا بیان کرد بیگانگان با زمین تماس برقرار نموده اند، نامی برای خود دست و پا نموده است. او در سال 2021، کتابی با عنوان فراز زمینی: نخستین نشانه حیات هوشمند فراتر از زمین منتشر کرد که در آن استدلال می نماید جرم فضایی موسوم به اوموآموآ (Oumuamua)، یک دنباله دار یا سیارک نیست، بلکه یک بادبان سبک و روشی برای تامین نیروی محرکه فضاپیما است.

زمانی که لوب در سال 2019 برای نخستین بار در خصوص این شهاب سنگ مطلع شد، سفر به پاپوآ گینه نو را برنامه ریزی کرد. این شهاب سنگ میان ستاره ای چهار سال پیش در هشتم ژانویه 2014، در شمال جزیره مانوس در سواحل پاپوآ گینه نو دیده شده بود.

شهاب سنگ در آن موقع، مانند یک بمب در هوا منفجر شد. لوب نوشت: ما دریافتیم که موج انفجار ناشی از متلاشی شدن شهاب سنگ، سیگنالی با کیفیت بالا را در یک لرزه سنج واقع در جزیره مانوس ایجاد نموده است. لوب و گروهش در این پروژه نو، یک سانتی متری کف اقیانوس را برای یافتن قطعات کوچک شهاب سنگ جستجو خواهند کرد. لوب گفت: این شهاب سنگ احتمالا به قطعات کوچک متلاشی شده است؛ بنابراین ما در پی یک تکه سنگ بزرگ نیستیم. ما فقط به چند گرم ماده احتیاج داریم تا بتوانیم ترکیب آن را بگوییم.

لوب نسبت به مخالفت بسیاری از مردم با فرضیه او مبنی بر این که شهاب سنگ یک فناوری بیگانه است، بی تفاوت نیست. او گفت: مردم می گویند این فقط یک سنگ فضایی است. ما در گذشته، سنگ های فضایی بسیاری را دیدیم. چه چیز نوی در خصوص آن وجود دارد؟ وی اضافه نمود: این شهاب سنگ، نخستین نمونه ای به شمار می رود که از بیرون منظومه شمسی آمده و از 99.7 درصد همه نمونه هایی که تا به امروز دیده ایم، سفت تر است.

لوب امیدوار است که ماموریت او نتیجه دهد، اما اعلام نمود که احتمال شکست وجود دارد. وی اضافه نمود: اگر گروه بتوانند قطعات شهاب سنگ را پیدا نمایند، حتی موفقیت نیز ممکن است باعث ناامیدی گردد، اما حداقل تعیین می گردد که این قطعات، منشأ طبیعی دارند نه مصنوعی. ادعا های فوق العاده مستلزم شواهد فوق العاده ای هستند.

منبع: فرادید
انتشار: 4 فروردین 1402 بروزرسانی: 4 فروردین 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2368

به "شهاب سنگ متلاشی شده سال 2014، یک کاوشگر بیگانه بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهاب سنگ متلاشی شده سال 2014، یک کاوشگر بیگانه بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید