شرایط دریافت ویزای عمان

به گزارش کد الکترونیک، کشور عمان یکی از کشورهای سلطان نشین در جنوب خلیج فارس است که در شرق شبه جزیره عربستان قرار گرفته است. اگر به مسافرت کردن علاقه دارید، ولی نمی خواهید از کشور زیاد دور شوید، عمان گزینه خوبی برایتان خواهد بود. مقامات این کشور همسایه، به تازگی با اعطای ویزای فرودگاهی به اتباع ایران موافقت نموده اند. از این رو برای سفر به این کشور نیازی به طی کردن فرآیند خسته کننده اخذ ویزا نخواهید داشت. در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه شوید.

شرایط دریافت ویزای عمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

اگر قصد سفر به مقصد سلطان نشین عمان را دارید، این نوید را به شما می دهیم که برای اخذ ویزای عمان دیگر نیازی به طی کردن روند طولانی و خسته نماینده اخذ ویزا نخواهید داشت. طبق توافقاتی که بین مقامات عمان و ایران اجرا شده است، اتباع ایرانی می توانند با پرداخت 20 ریال عمان، یا به صورت آنلاین و یا در صورت ورود به فرودگاه مسقط، ویزای فرودگاهی دریافت نمایند. مدت زمان اعتبار این ویزا یک ماه خواهد بود.

عمان کشوریست که سریعا در حال رشد و توسعه است و پیش بینی می گردد که تا چند سال آینده جای دوبی امارات را بگیرد. مقامات هر دو کشور امیدوارند که با تسهیل روند اخذ ویزا بین دو کشور، روابط فرهنگی، مالی و سیاسی بین دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

درباره عمان

عمان یکی از همسایگان جنوبی کشورمان است که روابط نسبتا خوبی هم در تمامی زمینه ها با ایران دارد. به طوری که بزرگترین هتل این کشور هم نامی فارسی دارد و به اسم گلستان نام گذاری شده است. درآمد اصلی این کشور ثروتمند از نفت حاصل می گردد. در کنار نفت، کشاورزی، دامداری و البته صنعت گردشگری که به تازگی در این کشور رونق گرفته است، منابع اصلی تامین درآمد این کشور هستند.

این کشور در برنامه ریزی های خود، پیش بینی نموده است که تا سال 2020 پذیرای حدود 12 میلیون گردشگری از اقصا نقاط جهان باشد. بیشتر صنعت گردشگری عمان، به دریا وابسته است و از نوع گردشگری ساحلی می باشد. سواحل بسیار زیبا و بکر، آب و هوای معتدل در فصل زمستان، تنوع گیاهی و جانوری، بعضی خانه ها و قلعه های تاریخی، وجود جاذبه های طبیعت گردی همچون منطقه گردشگری ظهار و رونق تفریحات آبی، شکار و سوارکاری در این کشور، عمان را به یکی از مقاصد گردشگری تفریحی نو ظهور در منطقه خاورمیانه تبدیل نموده است.

برای اقامت در پایتخت به صفحه رزرو هتل در مسقط بروید.

مسقط پایتخت عمان، قدیمی ترین و بزرگترین شهر این کشور محسوب می گردد که تمامی ادارات مهم و نهادهای حکومتی در آن جای گرفته اند. در سفر به این شهر، چنان هم احساس غربت نخواهید کرد، چرا که به سبب ارتباط تاریخ این کشور با ایران، بسیاری از مردم آن زبان فارسی را بلدند و در صورت لزوم به فارسی صحبت خواهند کرد. حال با سهولت اخذ ویزای عمان انتظار می رود تا روابط گردشگری و مالی بین دو کشور افزایش یابد.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 600

به "شرایط دریافت ویزای عمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "شرایط دریافت ویزای عمان" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دریافت ویزای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید