سالمندان بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند

به گزارش کد الکترونیک، کارشناسان سلامتی اعلام کردند که سالمندان برای تنظیم چرخه خواب خود بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند.

سالمندان بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی کد الکترونیک، هرچه سن افراد بالاتر می رود با علائمی از جمله خاکستری شدن موها، چین و چروک و اختلال در الگوی خواب روبرو می شوند.

براساس گزارش مدیکال دیلی، افراد مسن بیشتر دچار اختلالات خواب می شوند و این اختلالات را بیشتر در نیمه شب تجربه می نمایند. آنها به دلایلی از جمله اضطراب و ناراحتی های ناشی از درد بیماری ها، در طول شب سه یا چهار بار بیدار می شوند.

طبق گفته بنیاد ملی خواب، افراد مسن یک کاهش کلی در حرکت تند چشم در خواب را تجربه می نمایند. البته مطالعات جدید نشان داده که داروها نیز یکی از عوامل ایجاد اختلالات خواب هستند. داروهایی از جمله کنترل فشار خون، سرطان و استرس ممکن است تاثیری بر روی کیفیت خواب بگذارند.

عامل دیگری که در این زمینه دخیل است، رژیم غذایی و عادات زندگی شما است. کاهش مصرف کافئین یا نوشیدنی های کافئین دار 4 تا 5 ساعت قبل از خواب می تواند به کیفیت خواب شما یاری کند.

از طرفی چندین کارشناس سلامتی تاکید کردند که قرار دریافت در معرض نور خورشید به اندازه کافی برای سالمندان مهم است زیرا این کار در فراوری ملاتونین شرکت دارد. ملاتونین باعث تنظیم چرخه خواب می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 222

به "سالمندان بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید