دریاچه سدها و رودخانه های استان ایلام بهترین ظرفیت گردشگری آبی را دارند

به گزارش کد الکترونیک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: ظرفیت های ایلام قابلیت توسعه گردشگری، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه کسب وکار در استان را دارد.

دریاچه سدها و رودخانه های استان ایلام بهترین ظرفیت گردشگری آبی را دارند

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

به گزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، نشست مدیران اداره کل استان واداره آب منطقه ای استان و دیگر مسئولان دو دستگاه در مورد چگونگی انعقاد تفاهم نامه و اجرای طرح های گردشگری ساحلی و آبی بر اساس شیوه نامه اجرایی فعالیت های گردشگری و تفریحی در منابع و تأسیسات آبی و پیرامون آن برگزار گردید.

عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در این نشست گفت: هدف از این نشست شناسایی مکان های گردشگری و ظرفیت های تأسیسات آبی استان برای تسهیل و توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری و تفریحی پیرامون منابع و تأسیسات آبی بوده است.

او با اشاره به این که سدهای استان دارای ظرفیت های ویژه گردشگری هستند، گفت: دریاچه های طبیعی و یا پشت سدها و رودخانه های دائمی استان دارای ظرفیت های بسیار بالای گردشگری هستند، با همکاری مدیریت آب منطقه ای استان این ظرفیت ها را برای فعالیت های گردشگری به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

شنبه زاده اضافه کرد: همچنین یکی از بهترین ظرفیت های گردشگری در ایلام، ایجاد سدهایی است که توسط شرکت آب منطقه ای استان ایجادشده که می توان گفت بیشترین تبلیغات اداره کل استان درزمینهٔ گردشگری، فعالیت و اقداماتی است که توسط اداره آب منطقه در این سدها انجام گرفته است.

او توضیح داد: به منظور اجرای فعالیت های گردشگری در حاشیه سدهای استان دو دستگاه مربوطه با تهیه طرح جامع مطالعاتی برای هر طرح گردشگری، به منظور ایجاد رقابتی سالم در بین سرمایه گذاران، با اعلام شرایط ویژه برای شرکت سرمایه گذاران، اقدام به فراخوان و سپس برگزاری جلسه مزایده می نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان کرد: شرکت آب منطقه ای ایلام ظرفیت های استان را برای فعالیت های گردشگری در نظر گرفته است که با پیشنهاد این اداره کل دریاچه سد سیمره چون ظرفیت بسیار مناسبی رادار است، جز اولین موارد محسوب می گردد، همچنین سدهای کنگیر، دویرج، گلال، سیاه گاو، کرخه، سدهای گردشگری هستند که به زودی فراخوانی مبنی بر واگذاری طرح های گردشگری حاشیه سدها استان اعلام خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 581

به "دریاچه سدها و رودخانه های استان ایلام بهترین ظرفیت گردشگری آبی را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه سدها و رودخانه های استان ایلام بهترین ظرفیت گردشگری آبی را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید