آشنایی با تور پوکت

به گزارش کد الکترونیک، اگر قصد دارید با تور پوکت سفر کنید پس بهتر است بدانید که تور پوکت با سواحل شنی زیبا، درخت های نخل، دریای زمردین و شهرهای پرشورش یکی از برترین مقاصد گردشگری ساحلی در جهان است. برای هر سلیقه و هر بودجه ای میتوان در تور پوکت نوروز و یا جزیره پوکت چیزی یافت. تنوع هتل ها، غذاخوری و جشن ها و پایکوبی ها آنچنان زیاد است که هیچ ثانیه ای در این جزیره هدر نخواهد شد.

آشنایی با تور پوکت
برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

در واقع تور پوکت یا همان اسم پوکت نام ایالتی جنوبی در جنوب تایلند است که مرکز آن جزیره ای به همین نام می باشد و این استان شامل جزایر گرجهتی بزرگ و کوچک اطراف مرکز ایالت نیز میشود. پوکت، بزرگترین جزیره کشور تایلند، واقع در جنوب غرب این کشور است. این جزیره تقریباً در فاصله 863 کیلومتری جنوب بانکوک بوده و مساحتی برابر با 543 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

محبوب ترین ناحیه گردشگری در پوکت، ساحل پتونگ (Patong Beach) نام دارد که در ساحل مرکزی واقع شده و دلیل محبوبیت آن دسترسی ساده به ساحل طولانی و عریض این منطقه است. سواحل بسیاری در شمال و جنوب پتونگ وجود دارند که میتوان از میان آنها به ساحل معروف کارون، ساحل کاتا (در جنوب) و همچنین سواحل کامالا و سورین (در جنوب) اشاره نمود.

هتل های تور پوکت

از آنجایی که تور پوکت بسیار گردشگرپذیر است، برای اقامت در پوکت با انتخاب های متنوعی روبرو هستید. هتل های تور پوکت را میتوان در دسته های اقامتگاه های ساحلی، هتل های درون شهر، هتل های لوکس ساحلی، هتل های دارای ویلا با استخر اختصاصی و هتل های سواحل مختلف دسته بندی کرد.

سواحل نام برده شده در بالا، هر یک دارای هتل های خاص خود هستند. برای مثال در ساحل پتونگ میتوان در هتل های معروفی نظیر، هتل 5 ستاره آویستا، هتل آماری و هتل بوراساری اقامت داشت. اما اگر ساحل دیگری نظیر ساحل کاتا را برگزیده اید میتوانید هتل خود را از میان هتل های نوووتل، آندامان و فوتو انتخاب کنید.

کارون، دیگر ساحل معروف تور پوکت نیز اقامتگاه های متنوعی را در خود جای داده است. از میان این اقامتگاه ها میتوان به هتل پنج ستاره مووِن پیک، هتل هیلتون و هتل نووتل در ساحل کارون اشاره نمود. انتخاب از میان این سیل تنوع هتل ها کار چندان ساده ای بنظر نمی رسد. پس برای انتخابی صحیح و متناسب حتما با کارشناسان ما مشورت داشته باشد.

آب و هوای تور پوکت

جزیره پوکت دارای آب و هوایی گرجهتی و موسمی است. در تمام طول سال هوای پوکت گرم است اما در ماه های آوریل و مِی و همچنین سپتامبر تا اکتبر، دمای هوا به بیشترین حد خود می رسد. دوره سپتامبر تا اکتبر، بواسطه باران های موسمی جنوب غرب تایلند، پر بارش ترین زمان سال نیز هست.

به لطف قرارگیری پوکت در میان دریای آندامان آب و هوای این جزیره اکثراً ملایم است. خوشبختانه جزیره پوکت از طوفان ها و گردبادهای گرجهتی که اغلب در فیلیپین و هنگ کنگ رخ می دهد در امان است. بارش های سنگین در ماه های سپتامبر و اکتبر ممکن است باعث بوجود آمدن اختلالاتی اندک در روند سفر مسافران تور پوکت ایجاد کند اما بندرت میتوان روزهای زیاد با هوای بد را در پوکت انتظار داشت.

میانگین میزان بارش در طول سال در پوکت بسیار متغیر است بطوریکه در اوایل سال، یعنی ماه های ژانویه، فوریه و مارس کمترین میزان بارندگی (35 میلیمتر) ثبت شده است. اما این رقم در هشت ماه بعدی به بالاترین میزان خود می رسد (419 میلیمتر در ماه سپتامبر) و با کاهش مجدد میزان بارندگی تا 50 میلیمتر در دسامبر ادامه می یابد.

بلیط تور پوکت

همانطور که اشاره شد، پوکت در بخش جنوبی کشور تایلند واقع شده و فاصله نسبتاً زیادی تا پایتخت کشور دارد. بنابراین خوب است نگاهی به سیستم حمل و نقل مورد استفاده برای رفتن به تور پوکت بیندازیم. رسیدن به جزیره پوکت از راه های مختلفی امکان پذیر است از جمله راه های هوایی، زمینی و دریایی.

اما از این میان سیستم هوایی بیشترین هوادار را دارد. میتوان براحتی و با یک پرواز داخلی از بانکوک به جزیره پوکت رسید. فرودگاه بین المللی این جزیره، سومین فرودگاه پر تردد در تایلند بشمار می رود. از جمله خطوط هوایی که در جهت یک ساعت و نیمه میان بانکوک و پوکت پرواز می نمایند، می توان به خطوط هوایی تای ایر ویز، ویِت جت اویِیشن، تای لایِن و بنکوک ایر ویز اشاره نمود.

جالب است بدانید تنها یک راه زمینی برای ورود به جزیره پوکت وجود دارد و آن هم به وسیله پلی به نام پل ساراسین است. این پل در شمالی ترین منطقه جزیره پوکت واقع شده است. جهت زمینی از بانکوک تا پوکت بین 12 تا 14 طول میکشد.

راه دیگر سفر به جزیره پوکت استفاده از قطار است. قطار نیز روش ارزان قیمتی است اما باید توجه داشته باشید که هیچ خط قطار مستقیمی به جزیره پوکت وجود ندارد و حتما در میان راه میبایست وسیله نقلیه خود را با اتوبوس عوض کنید. بنابر گفته های بالا، بهترین راه ورود به جزیره پوکت استفاده از خطوط هوایی داخلی تایلند است.

جاذبه های تور پوکت

بعنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان و کشور تایلند، تور پوکت سرشار از جاذبه است. این جاذبه ها، اعم از طبیعی و مصنوعی، برای چند روز موجبات سرگرمی شما را فراهم می آورند. شاید یکی از محبوب ترینِ این جاذبه ها بازدید از جزایر فی فی است.

وقتی با قایق به سمت جزایر فی فی می روید، این جزایر یک به یک همانند قلعه ای از میان آب قد میکشند. در همان نگاه اول عاشق جزیره فی فی خواهید شد. کمتر جزیره ای در سیاره ما تا این حد آرامش بخش است. از این دو جزیره، یکی کاملاً خالی از سکنه و دیگری کاملاً بدون جهت است. برای بازدید از جزایر فی فی زمان کافی بگذارید، هیچ عجله ای در کار نیست.

اما اگر هوادار خرید هم باشید، در جزیره پوکت بازارهای فراوانی وجود دارد. از جمله این بازارها، میتوان به بازارهای شبانه تور پوکت اشاره نمود. این بازارها پس از غروب آفتاب آغاز بکار مینمایند. میتوان در این بازارها انواع اجناس و دکه های خیابانی را یافت که به فروش غذا و کالا می پردازند.

منبع: مرجع تایلند
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 254

به "آشنایی با تور پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تور پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید