کیهانی پس از کسب طلای تاریخی: با کمترین امکانات و هزینه قهرمان شدم

به گزارش کد الکترونیک، قهرمان دوی سه هزار متر بامانع بازی های آسیایی می گوید که رکوردشکنی و کسب مدال سه هزارمتر بامانع کار بزرگی برای دوومیدانی کشور است و خوشحال است که او این نتیجه را رقم زده است.

کیهانی پس از کسب طلای تاریخی: با کمترین امکانات و هزینه قهرمان شدم

حسین کیهانی بعد از کسب مدال طلا در ماده سه هزار متر با مانع بازی های آسیایی 2018 جاکارتا، در گفت وگو با کد الکترونیک، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که مدال طلا را گرفتم، این مدال در رشته دوومیدانی خیلی ارزشمند است. سه هزار متر با مانع واقعا سخت ترین ماده دوومیدانی است. دوومیدانی خودش مرگبار است، سه هزار متر بامانع مرگبارتر از آن است.

قهرمان دوی سه هزار متر با مانع بازی های آسیایی در ادامه گفت: مدت ها است که در کنار مرادی مربی ام اردوهای داخلی را پیگیری می کنیم. نظر مرادی این بود که لازم نیست پول بیت المال را در کشورهای آفریقایی یا کشورهای دیگر هزینه کنیم. مربی ام معتقد بود که بهترین جا برای تمرین در ایران و در شهرهای استان کرمانشاه و چهارمحال بختیاری است و می گفت چرا باید به خارج از ایران سفر کنیم؟

وی با بیان اینکه با صرف کمترین امکانات و هزینه به مدال طلای سه هزارمتر بامانع بازی های آسیایی رسیده است، اضافه کرد: ما با کمترین امکانات و با کمترین هزینه بهترین نتیجه را گرفتیم. همه در جریان هستند که چه هزینه هایی برای سایر ورزشکاران گردیده است، من به آنها کاری ندارم، آنها بر عهده فدراسیون است. همین که فدراسیون باز هم در کنار ما بود و از لحاظ روانی روحی به ما کمک کرد کافی است و دستشان درد نکند.

قهرمان سه هزار متر بامانع بازی های آسیایی خاطر نشان کرد: تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و با رکوردگیری هایی که داشتم توانستم بهترین نتیجه را بگیرم. ما بدون هیچ حرفی تمرین کردیم، سجاد مرادی هیچ وقت اجازه نمی داد که مصاحبه کنیم و بحث یا مطلبی را جایی عنوان کنیم. حتی رکوردگیری های خود را به نزدیک ترین دوستان خود نمی گفتیم. می خواستیم که این موضوع پنهان باقی بماند.

او گفت که رنگ مدالش را برای این ماده پیش بینی نکره بود و در این مورد شرح داد: با توجه به رکوردگیری هایی که داشتم مطمئن بودم که مدال می گیرم و هیچ شکی در کسب مدال نداشتم. اما در مورد رنگ مدال هیچ پیش بینی ننموده بودم. در این ماده چهار دونده آفریقایی حضور داشتند که برای کشورهای قطر و بحرین رقابت می کردند. رقیبانم در این ماده رکوردهای 8.22، 8.23 و 8.29 را در کارنامه داشتند و پیش بینی رنگ مدال سخت بود.

کیهانی ادامه داد: اما توانستم طلا بگیرم. با توجه به تمریناتی که در ارتفاعات دو هزار و 300 متر انجام داده بودم، بدنم کم نیاورد. همه دیدید که خیلی راحت رکورد زدم و حتی می توانستم رکورد بهتری را به ثبت برسانم. واقعا خوشحال هستم که در آسیا توانستم رکورددارها و عنوان دارها را با اختلاف بگیرم و مهم تر از آن رکورد بازی های آسیایی را بشکنم. این رکورد قبلا در اختیار ورزشکار کنیایی الاصل بود و من توانستم آن را جابه جا کنم.

وی اعلام نمود: این رکورد و مدال کار بزرگی برای دوومیدانی است. خوشحالم که این نتیجه را من توانستم رقم بزنم. باید باز هم از سجاد مرادی تشکر کنم و مانند دیروز (دوشنبه) که دستانش را در استادیوم بوسیدم، باز هم این کار را تکرار کنم. من تا آخر عمر مدیون زحمات او هستم. مرادی ، مربی حرفه ای است. مربیگری کار هر کسی نیست. اصل قضیه این است که یک مربی بتواند بدن ورزشکار را به پیک آمادگی برساند. شاید همه مربیان بتوانند برنامه بدهند و یا کورنومتر دست بگیرند. خود مرادی نیز در مسابقاتی که شرکت نموده است مدال های خوش رنگی گرفته است. برای همه مسابقات خود برنامه ریزی خوبی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 71

به "کیهانی پس از کسب طلای تاریخی: با کمترین امکانات و هزینه قهرمان شدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیهانی پس از کسب طلای تاریخی: با کمترین امکانات و هزینه قهرمان شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید