کلاهبرداری با مکمل زوری در صندلی های سوخت

به گزارش کد الکترونیک، عرضه مکمل سوخت و فروش آن به مشتری از مرحله انتخاب و خواست مشتری هم گذشته و برخی صندلی ها بدون این که نظر مشتری را بپرسند، به باز کردن پلمپ مکمل ها و خالی کردن آن در باک خودروی مشتری اقدام می نمایند. کاری که برای مشتری از همه جا بی خبر حداقل 30 هزار تومان آب می خورد!

کلاهبرداری با مکمل زوری در صندلی های سوخت

به گزارش کد الکترونیک، شاید عدم عرضه بنزین سوپر در برخی صندلی های سوخت در اواخر تابستان بود که تنور فروش مکمل های بنزین و اکتان افزاها را داغ کرد. صندلی داران در پاسخ به درخواست متقاضیان برای بنزین سوپر سعی می کردند آن ها را به استفاده از مکمل و اکتان افزا متقاعد نمایند و اصرار داشتند که مکمل ها جایگزین مناسب بنزین سوپر هستند. در آن روزها اگر برای سوخت گیری به صندلی ها مراجعه می کردید، حتما با سوال مکمل بریزیم؟ از سوی صندلی دار روبرو می شدید.

این ماجرا آنقدر شاخ و برگ گرفت که در همان زمان عرضه و فروش مکمل ها در صندلی های سوخت غیرقانونی اعلام شد. هم چنین این موضوع مطرح شد که مکمل هایی که بعضا با عناوینی خاص و به نام شرکت های آمریکایی و آلمانی عرضه می شوند، محصولاتی اند که در کارگاه های زیرزمینی فراوری می شوند.

در آن روزها هرچند عرضه مکمل بنزین توسط صندلی های سوخت غیرقانونی بود اما حداقل صندلی داران برای مشتری حق انتخاب قائل می شدند و از آن ها درباره این که به استفاده از مکمل تمایل دارند یا خیر سوال می شد. سوالی که اخیرا و با وجود این که عرضه بنزین سوپر به روال سابق بازگشته است، از این فرایند حذف شده و برخی از مخاطبان کد الکترونیک خبر داده اند بدون این که از آن ها سوالی گردد، صندلی دار، به باز کردن پلمپ مکمل اقدام نموده و آن را در باک خودروی مشتری خالی می نماید و در ازای آن تقریبا هزینه ای برابر با هزینه بنزین، برای مثال 30 هزار یا حتی 60 هزار تومان، از مشتری دریافت می نمایند!

عرضه مکمل مجاز نیست/تخلفات اعلام گردد

در این باره، جعفر فرجودی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی - در گفت وگو با کد الکترونیک درباره این که برخی از صندلی های سوخت بدون رضایت مشتری به ریختن مواد مکمل به باک خودروی مشتری اقدام می نمایند، گفت: عرضه و فروش هر نوع افزاینده سوختی تحت عنوان اکتان مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیست.

وی با بیان این که سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد نیز این مکمل ها را تایید ننموده اند، اضافه نمود: شهروندان می توانند در صورتی که با این تخلف روبرو شدند، شکایت خود را به وسیله شماره تلفن 09627 در سامانه پاسخگویی و ثبت شکایات مردمی مطرح نمایند تا شکایت آن ها ازسوی شرکت ملی پخش مورد آنالیز قرار بگیرد. عرضه مکمل هایی با عنوان اکتان افزا یا عناوین مشابه در صندلی ها مجاز نیست اما گاهی شخص مشتری درخواست استفاده از این مکمل ها را دارد که در این مورد تاکید می گردد که این مکمل ها تاثیری در افزایش کیفیت سوخت ندارند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سرانجام اظهار کرد: سوختی که در حال حاضر در صندلی های سراسر کشور عرضه می گردد، طبق استانداردهای ملی و یورو 4 بوده و مورد تایید آزمایشگاه های مرجع است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 139

به "کلاهبرداری با مکمل زوری در صندلی های سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با مکمل زوری در صندلی های سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید