کاخ سفید برای توجیه شکست در مذاکرات ویتنام به برجام متوسل شد

به گزارش کد الکترونیک، سخنگوی کاخ سفید در حساب کاربری اش در توئیتر کوشش کرد شکست مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی را با توسل به تجربه توافق هسته ای ایران (برجام) توجیه کند.

کاخ سفید برای توجیه شکست در مذاکرات ویتنام به برجام متوسل شد

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در حساب کاربری اش در توئیتر کوشش کرد شکست مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی را با توسل به تجربه توافق هسته ای ایران (برجام) توجیه کند.

بعد از سرانجام زودهنگام و غیرمنتظره دومین دیدار کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ویتنام، کاخ سفید پنجشنبه اعلام نمود که توافقی بین دو طرف حاصل نشده است.

سندرز بامداد آدینه (به وقت تهران) برای توجیه این شکست به مقایسه رویکرد دولت های باراک اوباما و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور سابق و فعلی آمریکا در مذاکرات هسته ای با ایران و کره شمالی پرداخت. او نوشت: رئیس جمهور اوباما توافق بد با ایران را ترک نکرد. رئیس جمهور ترامپ، این اشتباه را با ایران، کره شمالی یا هر کشور دیگر مرتکب نمی گردد. ترامپ همیشه ایمنی مردم آمریکا را بالاتر از سیاست قرار می دهد.

با تور ویتنام سفر کنید

ترامپ، به عنوان یکی از منتقدان توافق هسته ای برجام بارها دولت اوباما را به نرمش در برابر ایران متهم و ادعا نموده چنانچه در زمان مذاکرات هسته ای دولت آمریکا نشان می داد که آماده ترک میز مذاکره است، می توانست تهران را به اعطای امتیازات بیشتر وادار کند.

طرح این ادعا در حالی صورت می گیرد که در زمان شروع مذاکرات هسته ای و در حین این گفت وگوها هیئت حاکمه آمریکا به این جمع بندی رسیده بود که تحریم ها، به عنوان ابزار فشار اصلی جهت کشاندن تهران به پای میز مذاکرات، موفقیتی در هدف خود برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران نداشته اند.

به عنوان مثال، مقام ها و کارشناسان آمریکایی بارها اذعان نموده اند ایران سال 2003 تنها 163 سانتریفیوژ داشت، اما در اوج تحریم ها توانست این رقم را به 19 هزار سانتریفیوژ در زمان مذاکرات برساند.

به همین دلیل، وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا چندین بار در واکنش به نقدها دولت ترامپ در زمینه برجام، فرهنگ مقاومت ایرانی ها را به او و تیمش یادآوری نموده است. شرمن در یک مصاحبه در مردادماه امسال گفت: او (ترامپ) متوجه نیست که ایران فرهنگ مقاومتی دارد که کوتاه آمدن در برابر آن تهدیدهای علنی را تسلیم تلقی می نماید و تسلیم نمی گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 خرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 221

به "کاخ سفید برای توجیه شکست در مذاکرات ویتنام به برجام متوسل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید برای توجیه شکست در مذاکرات ویتنام به برجام متوسل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید