سوکولف: خوشحالم با نابغه های شطرنج ایران کار می کنم، از راه دور هم به آنها بازخورد می دهم

به گزارش کد الکترونیک، سرمربی تیم ملی شطرنج ایران گفت: حدودا دو سال است که با فدراسیون شطرنج ایران همکاری می کنم که در این مدت حدود 100 روز در ایران بودم و این مدت زیادی برای همکاری با بچه ها است.

سوکولف: خوشحالم با نابغه های شطرنج ایران کار می کنم، از راه دور هم به آنها بازخورد می دهم

به گزارش کد الکترونیک، ایوان سوکولف مربی هلندی تیم ملی شطرنج ایران در گفت و گو با کد الکترونیک، در مورد اینکه آیا حضور 10 روزه در کنار اردوی تیم ملی شطرنج برای ملی پوشان کافی است؟ گفت: تمریناتی که یکبار در سال باشد قطعا کافی نخواهد بود اما من هر بار که به ایران می آیم تمریناتی حدود دو هفته ای داریم. در همین مدت هم با بچه ها در مورد مسائل مختلف کار و تمرین می کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت حدودا دو ساله که با فدراسیون شطرنج ایران همکاری می کنم، حدود 100 روز در ایران بودم و این مدت زیادی برای همکاری با بچه ها است. من حتی بعد از رفتنم از ایران نتایج آن ها را رصد می کنم و به آن ها بازخورد می دهم. با اسکایپ، ایمیل و ... با شطرنج بازان در ارتباط هستم و مسائل آن ها را حل می کنم.

سرمربی تیم ملی شطرنج ایران در جمع سایر کد الکترونیک در مورد رزومه خود در دوران ورزشی اش و شروع فعالیتش با شطرنج ایران اظهار کرد: در سال هایی که بازی می کردم همیشه جزو 10 بازیکن برتر دنیا بودم و سال های زیادی را بازی کردم. از سال 2016 و در حین المپیاد آذربایجان همکاری ام را با فدراسیون شطرنج ایران شروع کردم و هنوز این فعالیت ادامه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در چه کشورهایی به جز ایران به مربیگری پرداخته است گفت: در کشور هند و بسیاری دیگر از کشورهای خوب دنیا کار مربیگری را انجام دادم. شاگردهای خوبی هم داشتم. اما اگر در ایران ماندگار شدم دلیلش این است که تیم جوانی دارد. این نکته ای است که ایران را متمایز می نماید، ایران تیم جوان و ستاره های جوانی دارد که در سنین پایین کار می نمایند. این ها است که مرا ماندگار نموده است وگرنه پیشنهادهای زیادی از سایر کشورها دارم.

سوکولف در پاسخ به این سوال که فکر می نماید چه مدت در ایران بماند گفت: نمی دانم. پاسخ به این سوال مشکل است. در مدتی که در ایران بودم بچه ها موفقیت های زیادی را بدست آوردند. تیم ایران در جام ملت های آسیا در همدان قهرمان شد، پرهام قهرمان جوانان دنیا شد، فیرزوجا پیشرفت خوبی داشت و رنکینگ خود را به صورت چشمگیر افزایش داد و امین طباطبایی نایب قهرمان آسیا شد. اکنون به مسابقات برترین های دنیا دعوت شدیم و نتیجه این مسابقات و همچنین المپیاد هم برای ما خیلی مهم است و می تواند در رشد شطرنج ایران موثر باشد.

وی در مورد قهرمانی شطرنج ایران در هر سه بخش فکری، سریع و برق آسا جام ملت های آسیا اظهار کرد: تیم ایران توانست در حضور کشورهای چین و هند که از کشورهای صاحب نام در شطرنج هستند به سه قهرمانی برسد. این نتیجه جزو بهترین لحظاتی بود که در تیم ایران فعالیت داشتم.

سرمربی هلندی تیم ملی شطرنج گفت: من متوجه محبت مردم ایران به خودم شدم. می دانم که دوستم دارند و اگر غیر این بود اکنون اینجا نبودم. بسیار خوشحالم که با نابغه های شطرنج ایران کار می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 191

به "سوکولف: خوشحالم با نابغه های شطرنج ایران کار می کنم، از راه دور هم به آنها بازخورد می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوکولف: خوشحالم با نابغه های شطرنج ایران کار می کنم، از راه دور هم به آنها بازخورد می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید