روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد ونزوئلا را وتو کردند

به گزارش کد الکترونیک، روسیه و چین در بحران ونزوئلا از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور پشتیبانی نموده و مانع از تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برگزاری انتخابات تازه در ونزوئلا شدند.

روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد ونزوئلا را وتو کردند

کوشش برای حل و فصل بحران ونزوئلا در شورای امنیت سازمان ملل متحد به جایی نرسیده است. روز پنج شنبه 10 اسفند (28 فوریه) دو قطعنامه پیشنهادی که از سوی آمریکا و روسیه برای فیصله بخشیدن به بحران ونزوئلا ارائه شده بود در شورای امنیت بازنده شد.

آمریکا در قطعنامه پیشنهادی خود خواهان ارسال یاری های بشردوستانه و برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه شده بود. این پیش نویس توانست 9 رأی موافق، از جمله آرای موافق آلمان، فرانسه و بریتانیا را کسب کند. چین و روسیه آن را وتو کردند. آفریقای جنوبی نیز به آن رأی منفی داد. ساحل عاج، اندونزی و گینه استوایی رأی ممتنع دادند.

قطعنامه روسیه نیز تصویب نشد

بعد از آن قطعنامه پیشنهادی روسیه به رأی گذاشته شد. روسیه در این قطعنامه خواهان راه چاره سیاسی و پشتیبانی از دولت ونزوئلا به رهبری نیکلاس مادورو به عنوان هماهنگ نماینده یاری های انسان دوستانه شد. این قطعنامه تنها چهار رأی مثبت کسب کرد، چهار کشور رأی ممتنع و بقیه رأی منفی دادند.

با تور چین سفر کنید

نبرد قدرتی که از چند هفته پیش میان نیکلاس مادورو و رقیبش خوان گوایدو، رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا در جریان است همچنان ادامه دارد. گوایدو که برای شرکت در یک کنسرت همبستگی و کنفرانسی بین المللی به کلمبیا در همسایگی ونزوئلا رفته بود، اعلام نموده است علی رغم خطر بازداشت به کشور خود باز می گردد.

مناقشه میان دولت این کشور فقرزده که بیش از سه میلیون شهروند آن تا کنون پا به فرار گذاشته اند و اپوزیسیون، در جامعه بین المللی نیز شکافی عمیق ایجاد نموده است: روسیه بدون چون و چرا از مادورو حمایت می نماید و می گوید، مدافع حاکمیت ملی و رئیس جمهوری مشروع ونزوئلاست. آمریکا مدافع گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلاست و می گوید، هر چه سریع تر باید انتخابات برگزار گردد. بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از این خواست حمایت می نمایند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 174

به "روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد ونزوئلا را وتو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد ونزوئلا را وتو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید