داورزنی: ماجرای پوتین - مدودوف در والیبال را تکذیب می کنم

به گزارش کد الکترونیک، معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: موضوع واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی از حوزه وزارت ورزش خارج شده و دوستان باید این موضوع را از سازمان خصوصی سازی پیگیری نمایند.

داورزنی: ماجرای پوتین - مدودوف در والیبال را تکذیب می کنم

به گزارش کد الکترونیک، محمدرضا داورزنی معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره برگزاری مجامع انتخابات 8 فدراسیون ورزشی در اسفندماه اضافه کرد: وضعیت 8 فدراسیون ورزشی در اسفند معین تکلیف خواهد شد. البته از امروز ثبت نام ریاست فدراسیون وزنه برداری را داریم و هفته اول اسفند هم شرایط کشتی و ورزش های رزمی را فراهم می کنیم تا مجمع برگزار گردد. برای بعضی رشته ها هم مثل کنگ فو ثبت نام اجرا شده که بعد از تأیید صلاحیت ها زمان انتخابات را اعلام می کنیم تا برای سال جدید و المپیک 2020 توکیو ثبات لازم در فدراسیون ها حاکم گردد.

وی درباره برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی و والیبال گفت: ثبت نام از نامزدهای کشتی دهه اول اسفند آغاز می گردد، سعی داریم در سال جدید شرایط برگزاری مجمع انتخابات والیبال را تعیین کنیم. البته این فدراسیون کارهایش را انجام می دهد و باید اقداماتی برای لیگ جهانی انجام دهد، کوشش می گردد خللی در برنامه های فدراسیون ایجاد نگردد.

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به این پرسش که المپیک 2020 توکیو را پیش رو داریم و کاراته یکی از رشته های مدال آور است که باید به آن توجه گردد، اما به نظر می رسد پورشیب یکی از کاراته کاران کشورمان از کم توجهی ها ابراز ناراحتی نموده، در این خصوص نظر شما چیست، اظهار کرد: 23 اسفند مجمع فدراسیون کاراته را داریم تا قبل از انتها سال این فدراسیون به ثبات برسد و خللی در برنامه هایش ایجاد نگردد. در ستاد عالی بازی های المپیک هم برنامه تک تک فدراسیون ها را گرفته ایم. البته در مورد فدراسیون هایی که در جهت کسب سهمیه المپیک قرار دارند یا برای المپیک آماده می شوند، حمایت ویژه ای از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش صورت خواهد گرفت.

داورزنی همچنین درباره مسائل مالی سال آینده و وضعیت بودجه وزارت ورزش اضافه کرد: ملت ما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کردند که جزو بهترین ها هستند. کوشش وزارت ورزش این است تا فدراسیون ها در روند آماده سازی و افتخارآفرینی خود آسیبی نبینند، بنابراین سعی داریم منابع را طوری مدیریت کنیم تا اردوها و مسابقات کسب سهمیه المپیک بدون آسیب به رشته ها برگزار گردد، هرچند باید اولویت ها را نیز در نظر بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود قانون منع بکارگیری بازنشسته ها باز می بینیم در فدراسیونی مثل جودو، درخشان از ریاست کنار رفته و بعد به عنوان نایب رئیس و مشاور فعالیت نموده، گفت: نسبت به دوستان کم لطفی نکنید درخشان تمایلی ندارد. قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در فدراسیون ها اعمال و اجرا شده اما نباید ظرفیت ها را نادیده گرفت. قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در مورد رؤسای فدراسیون ها و اعضای هیأت رئیسه اعمال شده است. درخشان، رحیمی و کریمی جزو سرمایه های ورزش کشور هستند که باید از ظرفیت حضورشان در قالب مشاور در کنار تیم های ملی استفاده کرد. این افراد عمرشان را در ورزش گذاشته اند. ما می توانیم در قالب مشاور و به صورت پاره وقت از این افراد در کمیته های آموزش، داوران، مسابقات و… استفاده کنیم تا فدراسیون ها آسیب نبینند.

داورزنی ادامه داد: برنامه ها باید به گونه ای باشد تا از ظرفیت این دوستان استفاده کنیم. در قانونی که وزارت اجرا نموده 10 فدراسیون معین تکلیف شدند و انتخابات 8 فدراسیون دیگر نیز برگزار می گردد. این به این معنا نیست از کسانی که صندلی دارند و می توان برای موفقیت فدراسیون استفاده کرد، استفاده نکنیم. این قانون مانع استفاده از ظرفیت این دوستان نیست، بلکه فقط در ریاست و هیأت رئیسه انجام می گردد. بنابراین در سایر بخش ها می توان از ظرفیت این دوستان استفاده کرد بدون اینکه ردیف بودجه یا حقوقی برای آنها در نظر گرفته گردد.

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط فدراسیون والیبال و اینکه صحبت هایی در مورد ریاست داوری و اجرای سیستم پوتین-مدودوف شنیده می گردد، به رادیو تهران گفت: اجرای داستان پوتین-مدودوف را تکذیب می کنم. این ها تحلیل شخصی افراد است و آنها آزاد هستند. والیبال سال آینده مسابقات کسب سهمیه المپیک را پیش رو دارد و برای لیگ جهانی خرداد آماده می گردد. باید طوری مدیریت کرد تا به برنامه های این فدراسیون آسیب نرسد و والیبال بتواند جهت موفقیت های خود را تداوم ببخشد. سعی می کنیم بهار سال آینده شرایط را برای برگزاری انتخابات والیبال فراهم کنیم، البته اعضای مجمع تشخیص می دهند کدام نامزد می تواند رئیس گردد.

داورزنی گفت: والیبال با سختی به اینجا رسیده و سخت تر این است که این جهت را ادامه دهد. در کشتی، وزنه برداری، والیبال و هندبال باید متناسب با وضعیت فدراسیون ها به گونه ای برنامه ریزی گردد که آسیبی به آنها نرسد. نگران این بحث ها نباشید. نقطه نظرات قابل احترام هستند. ما هم با توجه به شرایطی که فدراسیون ها دارند سعی می کنیم بدون آسیب رسیدن به آنها در زمان قانونی انتخابات را برگزار کنیم.

وی در انتها درباره خصوصی سازی سرخابی ها و اینکه این اتفاق تا انتها سال رخ می دهد یا خیر، توضیح داد: موضوع خصوصی سازی سرخابی ها از حوزه وزارت ورزش خارج شده و دوستان باید از سازمان خصوصی سازی پیگیری نمایند. هیأت دولت این موضوع را تصویب نموده و وزارت ورزش و جوانان هم شرایط را فراهم نموده است. دوستان فرآیند واگذاری را از سازمان خصوصی سازی پیگیری نمایند، ما هم پیگیری می کنیم این واقعه اتفاق بیفتد تا خیال مردم و وزارت راحت گردد. البته عجله ما بیشتر از شماست تا این دو باشگاه توسط مردم اداره شوند تا خیال دولت هم راحت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 217

به "داورزنی: ماجرای پوتین - مدودوف در والیبال را تکذیب می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: ماجرای پوتین - مدودوف در والیبال را تکذیب می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید