باکس آفیس؛ این روزها همه فیلم ترسناک تماشا می نمایند

به گزارش کد الکترونیک، فیلم هالووین کمپانی یونیورسال و بلوم هاوس با فروش افتتاحیه 77.5 میلیون دلاری دومین افتتاحیه بزرگ اکتبر را در تاریخ سینما رقم زد. این فیلم ترسناک با فروش فقط کمتر از 3 میلیون دلار از فیلم ونوم در سه روز اولش نتوانست به رکورد این فیلم دست پیدا کند. به هر حال هر دو فیلم باعث شدند که گیشه های سینما یکی از بهترین اکتبرهای تاریخ را تجربه نمایند. با این حال فیلم در روز اول فروش اش 32.5 میلیون دلار فروخت که از فیلم ونوم هم بیشتر بود. به علاوه این دومین افتتاحیه پرفروش برای فیلمی است که طبق اداره ارزشیابی فیلم های آمریکا درجه R دارد یعنی افراد زیر 17 سال باید همراه با یک فرد بزرگسال فیلم را ببینند.

باکس آفیس؛ این روزها همه فیلم ترسناک تماشا می نمایند

فروش افتتاحیه فیلم هالووین از دو فیلم موفق دیگر ژانر وحشت این مدت یعنی راهبه و آن (It) بیشتر بوده است. فیلم هالووین با بودجه ناچیز ده میلیون دلاری ساخته شده است. این فیلم که در ژانر وحشت اسلشر ساخته شده و با صحنه های خون و خشونت زیاد همراه است یازدهمین قسمت از سری فیلم های هالووین است و کاراکترهای اصلی اش را از فیلم های قبلی می شناسیم. جیمی لی کرتیس نقش همیشگی اش لوری استرود را بازی می نماید که حتی پیش از اکران فیلم منتقدان بازی او را تحسین نموده بودند. در قسمت جدید هالووین لوری استرود به آخرین مواجهه اش با مایکل مه یرز می رسد. مه یرز شمایلی با یک ماسک است که زن را از چهار دهه پیش از شب هالووین تسخیر نموده است. در آن شب استرود توانسته بود از کشتار مه یرز جان سالم به در ببرد. به نسبت یک فیلم ترسناک منتقدان تقریبا فیلم را پسندیده اند و به آن امتیاز B+ داده اند. برای فیلمی در ژانر هارور امتیاز مناسبی است. نکته بامزه اینکه با اختلاف کمی تماشاگران زن فیلم بیشتر هستند و 59درصد تماشاگران هم بالای 25 سال دارند. فیلم احتمالا در هفته های پیش رو هم خوب عمل خواهد نمود بخصوص که تعطیلات هالووین پیش رو است.

فیلم هالووین در بازارهای جهانی در 23 کشور توانست 14.3 میلیون دلار بفروشد که با فروش 4.9 میلیون دلاری در انگلستان پیشتاز بود. و بعد از آن هم ایرلند، روسیه و اندونزی بیشترین فروش را داشتند. هنوز 46 کشور دیگر هستند که فیلم باید در آنها اکران گردد که از میان آنها بازار فرانسه هم اهمیت زیادی دارد.

هالووین از منتقدان هم امتیاز خوب 68 از 100 را در سایت متاکریتیک گرفته است در حالی که فیلم های ترسناک این دوره غالبا آثار بی ارزشی ارزیابی می شوند فیلم دیوید گوردون گرین توانسته نظر مخاطبان جدی تر سینما را هم به خودش جلب کند. منتقدان گفته اند که قسمت جدید هالووین نامه عاشقانه ای به نسخه اریجینال آن است. و به معنای واقعی کلمه اثر سرگرم کننده ای است. فیلمی که خشونتی عریان و فضاسازی قوی دارد.

فروش فیلم ستاره ای متولد شده است همچنان خوب پیش می رود. این هفته فیلم بردلی کوپر 19.3 میلیون دلار فروخت که فروش کل آن را در آمریکای شمالی به 126.4 میلیون دلار رساند. در بازارهای بین المللی هم فیلم ستاره ای متولد شده است با حضور خود بردلی کوپر جلوی دوربین کنار لیدی گاگا توانست فروش خوبی داشته باشد. در 75 کشور فروش فیلم حدودا 22.8 میلیون دلار بود که درآمد آن را از بازارهای خارجی به بیش از 201 میلیون دلار رساند. تنها بازار کلیدی که هنوز فیلم در آن اکران نشده ژاپن است. درام موزیکال بردلی کوپر بازسازی یک اثر کلاسیک هالیوودی است که در نسخه های قبلی آن باربارا استرایسند و جودی گارلند بازی نموده اند. نوبت به فیلم طوفانی این دو هفته یعنی ونوم می رسد. بعد از دو هفته صدرنشینی این هفته فروش فیلم 18.1 میلیون دلار بود که باعث شد رقم فروش آن در آمریکای شمالی به 170 میلیون دلار برسد. هرچند فیلم در باکس آفیس آمریکای شمالی دیگر در رده اول نیست اما در گیشه سینماهای خارج از آمریکا همچنان صدرنشین است. در 65 کشوری که فیلم ابرقهرمانی ونوم در آنها اکران شده است هفته گذشته 32.3 میلیون فروش داشت و فروش جهانی آن به بالای 290 میلیون دلار رسید. فیلمی با بازی تام هاردی و میشل ویلیامز که نقدهای بسیار بدی دریافت کرد.

فیلم چهارم جدول مور مور 2: هالووین جن زده است که فروش هفته گذشته اش 9.7 میلیون دلار بود.

فیلم خوب نخستین انسان دیمین شزل توانست در جمع پنج فیلم پرفروش جدول جای بگیرد. فیلمی که چشم به فصل جوایز دوخته این در هفته دوم اکران فروش اش با افت 46 درصدی همراه شد و تقریبا 2.35 میلیون دلار فروخت. برای فیلمی که پخش کننده اش کمپانی یونیورسال است رقم مناسبی نیست. در بازارهای بین المللی 25 کشور به جمع اکران کننده های فیلم اضافه شدند و تقریبا 13.4 میلیون دلار فروخت.

هیچ فیلم جدیدی در هفته گذشته به چرخه اکران گسترده اضافه نشده است. نفرتی که تو می دهی با فروش 7.5 میلیون دلاری در رده ششم جدول واقع شده است که نسبت به هفته پیش صندلی بهتری پیدا نموده است.

در اکران محدود شاهد حضور نسبتا خوب فیلم نیمه دهه 90 ساخته جونا هیل بودیم. این فیلم اولین اثر جونا هیل در مقام کارگردان است. کمدی که امتیاز خوبی از منتقدان گرفته و داستان یک پسر نوجوان 13 ساله را در دهه نود لس آنجلس روایت می نماید که تابستان اش را در چالش با مسائل خانه و گروهی از دوستان جدیدش می گذراند. به گفته منتقدان جونا هیل موفق شده در اولین فیلمش همدلی مخاطب را نسبت به قهرمان قصه اش برانگیزد.

یکی دیگر از فیلم های اکران محدود می تونی منو ببخشی؟ ساخته ماریل هلر است که اخیرا در جشنواره فیلم لندن به نمایش درآمد و نظر منتقدان را جلب کرد. کمدی با بازی ملیسا مک کارتی که جزو فیلم های مستقل خوب سال جاری است.

نام فیلم هفته اکران فروش
هالووین 1 77.5
ستاره ای متولد شده است 3 126.4
ونوم 3 171.1
مور مور2: هالووین جن زده 2 28.8
نخستین انسان 2 30
نفرتی که تو می دهی 3 10.6
پاکوتاه 4 66.4
مدرسه شبانه 4 66.9
اوقات بد در ال رویال 2 13.3
پیرمرد و اسلحه 4 4.2

بیشتر بخوانید: باکس آفیس؛ فیلم نخستین انسان وارد بازی گیشه شد

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 126

به "باکس آفیس؛ این روزها همه فیلم ترسناک تماشا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس؛ این روزها همه فیلم ترسناک تماشا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید