آشنایی با اپلیکیشن های کاربردی چین برای مسافران

به گزارش کد الکترونیک، قبل از این که بخواهید به هر نقطه از دنیا سفر کنید ضروری است تا اطلاعاتی در خصوص روند در زندگی روزمره در آن شهر مقصد داشته باشید تا در طول مدت زمانی که در این شهر هستید دچار سردرگمی نشوید. این روزها که موبایل یکی از مهمترین و پر استفاده ترین وسایل در بین عموم مردم محسوب می گردد پس جای تعجب هم نیست که بخش عمده ای از فعالیت های روزانه ما هم به آن وابسته باشد. برنامه های کاربردی که برای سفر طراحی شده اند به طور کلی نحوه سفر کردن ما را تغییر می دهند و به قولی این حس را به فرد منتقل می نمایند که هیچ شرایطی احساس استرس و تنهایی نکند چرا که با چند کلید می تواند راه درست را پیدا کند. ما هم در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره اپلیکیشن های کاردبردی چین صحبت کنیم؛ با ما در ادامه همراه باشید.

آشنایی با اپلیکیشن های کاربردی چین برای مسافران

برنامه های کاربردی برای آموختن زبان چینی

اپلیکیشن Pleco Chinese Dictionary

اینکه زبان چینی ها سخت است یک موضوع کاملا واضحی محسوب می گردد، از همین رو ضروری است تا در طول سفر به شهرهای کشور چین، از برنامه هایی که مقدماتی از زبان چینی را یاد می دهد را بر روی گوشی موبایلتان نصب کنید تا در زمینه های مختلف در شهرهای چینی به شما یاری کند. این برنامه کاربردی که به شما زبان چینی را به صورت ابتدایی و مقدماتی یاد می دهند Pleco نام دارد.

این برنامه کاربردی در بسیاری از مواقع که شما منوی رستوران یا تابلوهای راهنمای شهر را متوجه نمی شوید به یاریتان می آید.

اپلیکیشن Learn Chinese Mandarin Phrases

دیگر برنامه ای که در زمینه یادگیری مقدماتی زبان چینی و آشنایی شما با عبارات و اصطلاحات مهم بسیار یاری می نماید، Learn Chinese Mandarin Phrases نام دارد. این برنامه به شما عباراتی نظیر احوال پرسی، مکالمات روزمره، عددها، مسیرها و مکان ها، حمل و نقل، غذا خوردن و دیگر مسائل ضروری که ضروری است در مدت زمانی که در چین هستید بدانید را آموزش می دهد. در نسخه پولی این برنامه کاربردی شما به عبارت های مربوط به تاریخ و زمان، اقامتگاه ها و هتل ها، خرید، رنگ ها، مناطق و شهرهای چین، جاذبه های توریستی چین و قرار گذاشتن دسترسی خواهید داشت. گفتنی است که بگوییم نسخه پولی این برنامه 5 دلار هزینه درون برنامه ای دارد.

این دو برنامه کاربردی جز مهمترین اپلیکیشن های کاربردی چین برای کسانی که می خواهند به این کشور سفر نمایند نیز محسوب می گردد، پس پیشنهاد می کنیم که حتما آن ها را بر روی موبایلتان نصب کنید.

برنامه های کاربردی برای جهت یابی در چین

اپلیکیشن Google Maps

خوب دیگر اپلیکیشن های کاربردی چین که نه تنها در این کشور بلکه در سراسر دنیا یاری می نماید، گوگل مپ است. شما باید توجه داشته باشید که حتما کار با این برنامهرا یاد بگیرید زیرا ممکن در موقعیتی قرار بگیرید که هیچ کس جز این اپلیکیشن به دادتان نرسد. اگر کار با گوگل مپ را بلد نیستید می توانید راهنمای کامل استفاده از گوگل مپ را در مجله کد الکترونیک درباره آن شرح داده شده را نیز مطالعه کنید.

اپلیکیشن Baidu Map

شاید بدنباشه که به غیر از گوگل مپ در کنار اپلیکیشن های کاربردی چین Baidu را هم نصب کنید. بایدو نسخه چینی برنامه گوگل مپ است. اپلیکیشن بایدو هر آن چیزی را که در مورد جاده ها و مسیرهای چینی ضروری است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد، به راحتی می توانید به وسیله این برنامه به نزدیک ترین سینماها، بانک ها و رستوران های چین به تفکیک غذاها، هتل ها و جاذبه های توریستی چین دسترسی داشته باشید. این برنامه کاربردی به زبان چینی است و برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید.

برنامه China Explorer A Travel Guide

در این اپلیکیشن مکان های توریستی محبوبی وجود دارد که به صورت کامل لیست شده اند. شما با نصب این اپلیکیشن می توانید تمامی جاذبه هایی که در کشور چین وجود دارد را به طور یکجا مشاهده کنید و بنابر برنامه ای که دارید بازدید از هر کدام را برنامه ریزی نمایید. جالب است بدانید از اپلیکیشن China Explorer A Travel Guide به صورت offline هم می توانید بهره ببرید و در نتیجه وقتی در زمان تور چین جایی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید بهترین گزینه China Explorer است.

برنامه Dianping

از دیگر اپلیکیشن های کاربردی چین که یاری شایانی به شما در پیدا کردن رستوران های این کشور می نماید، اپلیکیشن Dianping

است. شما با استفاده از این برنامه می توانید رستوران هایی که در اطرافتان قرار دارند را بر حسب امتیاز آن ها مشاهده کنید و هر کدام را که می خواهید برای صرف یک وعده غذایی انتخاب نمایید. درست است که ممکن است کمی با تماشای آن دچار سردرگمی شوید اما با نشان داده آدرس رستوران که در برنامه وجود دارد به راننده تاکسی به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن Beijing Map and Walks

برنامه Beijing Map and Walksاز دیگر اپلیکیشن های کاربردی چین است که بیشتر جاذبه های توریستی محبوب پکن را به شما نشان می دهد و مکانی برای پیاده روی در این شهر محسوب می گردد. اگر شما اهل پیاده روی های طولانی و گم شدن در شهرهای بزرگ برای کشف بهتر و بیشتر آن مقصد هستید این برنامه کاربردی بسیار به شما یاری خواهد نمود.

اپلیکیشن های کاربردی برای حمل و نقل در چین

اپلیکیشن Uber

یکی از بهترین اپلیکیشن های کاربردی چین که نه تنها در چین بلکه در بسیاری از کشورهای دنیا به شما می تواند یاری شایان بکند، برنامه اُبر است. در این برنامه رانندگان تاکسی که عضور ابر هستند در پکن و شانگهای آماده هستند تا درست زمانی که از آن ها برای سفرهای درون شهری یاری گرفتید نزد شما آماده شوند. رفتار مهربانانه و دوستانه از جمله اولویت های این رانندگان است و شما می بایست پس از اینکه به مقصدتان رسیدید به راننده از 1 تا 5 نمره لازم را بدهید. اینترنت وای فای به شکل گسترده ای در هتل ها و رستوران های چین در دسترس است و در نتیجه حتی بدون اینترنت همراه و یا سیم کارت چینی می توانید برای آمدن یک راننده عضو Uber درخواست دهید.

برای پرداخت هزینه تاکسی های عضو ابر می توانید از بانک های بین المللی هم بهره ببرید.

اپلیکیشن China Metro

خوب نوبتی هم باشد نوبت متروهای پرازدحام چین است. با توجه به جمعیت بالایی که در این شهر وجود دارد ضروری است که قبل از اینکه بخواهید وارد ایستگاه های مترو چین بشوید برنامه china metro را بر روی موبایلتان نصب نمایید. نقشه های مجموعه فوق العاده عظیم مترو چین در این برنامه وجود دارد و به جرات می توان گفت یکی از مهمترین اپلیکیشن های کاربردی چین به شمار می رود. جالب است بدانید که در اپلیکیشن China Metroاطلاعاتی از مترو سنگاپور، مترو هنگ کنگ و مترو تایپه نیز موجود است.

اپلیکیشن Taxi! China

یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی در تور چین که اطلاعات لازم و کافی را به شما می دهد تا به راننده تاکسی هم انتقال دهید برنامه Taxi! China است. این برنامه به شما عبارات و اصطلاحات مورد نیازتان نظیر آدرس دادن یا آدرس هتل ها را به شما می دهد تا بتونید به وسیله آن با راننده در ارتباط باشید و در سریع ترین زمان به مقصدتان برسید.

اپلیکیشن های کاربردی برای ارتباط در چین

اپلیکیشن WeChat

یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ارتباطی که در سفر به چین ضروری است آن را بر روی موبایلتان نصب کنید، برنامه WeChat است. به طور مثال شما اگر زمانی با یک راننده تاکسی برخورد کردید که رفتار مناسبی با شما داشت می توانید به وسیله اپلیکیشن WeChat با او ارتباط برقرار کنید و از وی بخواهید که برای رساندن شما به مقاصد مختلف همراهتان باشد. اگر در چین به اینترنت دسترسی داشتید می توانید به وسیله این اپلیکیشن پیغام های متنی و صوتی بفرستید یا مکالمه های صوتی داشته باشید.

البته گفتنی است که بگوییم این اپلیکیشن همانند یک کیف پول هم برای شما عمل می نماید و با استفاده از قابلیت Quick pay که در آن وجود دارد می توانید هزینه های خودتان را در این کشور چینی پرداخت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 186

به "آشنایی با اپلیکیشن های کاربردی چین برای مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اپلیکیشن های کاربردی چین برای مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید