انتقاد فرماندار سلطانیه از تخصیص بودجه کم به توسعه این شهرستان

به گزارش کد الکترونیک، حسین رحمانی صبح پنج شنبه در حاشیه دومین جشنواره روستا در زنجان، با اشاره به وضعیت چمن سلطانیه تاکید نمود: من مخالف ورود به چمن سلطانیه هستم و طبیعت زیبای آن نباید خدشه دار گردد، دغدغه ما حفظ چمن است، اگر این چمن خشک گردد، خاک رس آن زنجان را تهدید می نماید که بدتر از دریاچه ارومیه است.

انتقاد فرماندار سلطانیه از تخصیص بودجه کم به توسعه این شهرستان

وی ادامه داد: راهنمایی پساب شهری برای چمن در حال پیگیری است. همچنین مجوز چاه عمیق از امور آب گرفته ایم تا به صورت پایلوت به صورت قطره ای این چمن را احیا کنیم.

رحمانی گفت: باید به ظرفیت های مناطق استان توجه بیشتری گردد و این در حالی است که برای توسعه این شهرستان آنگونه که باید و شاید بودجه لازم در نظر گرفته نمی گردد.

فرماندار سلطانیه با بیان اینکه اولویت ما گردشگری است و سلطانیه جای صنعت نیست، ادامه داد: گنبد سلطانیه 60 زلزله بالای 6 ریشتر را داشته است و این زلزله ها آن را خراب نکرده است.

رحمانی اضافه نمود: شهرداری سلطانیه در سال 46 تأسیس گردیده وحتی کلانشهرها فاقد این موضوع بودند و می توان گفت نگاه نامادری به این شهرستان گردیده است.

وی اضافه نمود: شهرستان سلطانیه از جمله مناطق اصلی گردشگری استان، کشور و دنیا محسوب می گردد و حضور دانشجویان از کشورهای تایلند، تایوان، ارمنستان ، آذربایجان و ترکیه و علاوه بر آن 12 نفر از سفرای خارجی مستقر در ایران بیانگر این موضوع مهم است.

فرماندار سلطانیه خاطر نشان کرد: برای توسعه گردشگری سرمایه گذاری برای اجرای بالن در چمن سلطانیه، گنبد، چلی اوغلی حتی تمام مناطق مسیر گردشگری در نظر گرفته گردیده و علاوه بر آن بحث مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری، تالار و رستوران نیز با اعتباری 150 میلیارد نیز توسط سرمایه گذاری احداث خواهد شد.

وی با اشاره به ورود یک سرمایه گذار به این شهرستان، ادامه داد: اجرای بالون در مسیر گردشگری سلطانیه و راه اندازی مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری و تالار پذیرایی با اعتبار 15 میلیارد تومان از طرح های قابل اجرا محسوب می گردد.

فرماندار سلطانیه با اشاره به ظرفیت های بوم گردی شهرستان سلطانیه، اضافه نمود: روستای ویر با 5 هزار نفر جمعیت یکی از روستاهای هدف گردشگری است که زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری در این روستا آماده می گردد و راه ارتباطی این روستا آسفالت می گردد.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان سلطانیه در بخش های گردشگری، اضافه نمود: این شهرستان گنبد سلطانیه، آثار متعدد تاریخی دیگری از قبیل مقبره ملاحسن کاشی، چلبی اوغلی و چشمه شاه بلاغی را دارد.

فرماندار سطانیه با اشاره به ورود یک سرمایه گذار زنجانی مقیم ترکیه به این شهرستان برای توسعه زیرساخت های گردشگری، ادامه داد: اجرای بالون در مسیر گردشگری سلطانیه و راه اندازی مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری و تالار پذیرایی با اعتبار 15 میلیارد تومان از طرح های قابل اجرا محسوب می گردد.

فرماندار سلطانیه آماده سازی زیرساخت های لازم برای سلطانیه را از برنامه های خود مطرح کرد و اضافه نمود: در ایام نوروز 100 هزار نفر وارد شهر سلطانیه برای دید و بازدید از مکان های گردشگری و گنبد سلطانیه شدند.

رحمانی از وجود پدیده مهاجرت معکوس در شهرستان سلطانیه خبرداد و گفت: این شهرستان دارای موقعیت خاصی از جمله قرار دریافت در کریدور راه ها، جاده های بین المللی و جاده های ترانزیت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 74

به "انتقاد فرماندار سلطانیه از تخصیص بودجه کم به توسعه این شهرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد فرماندار سلطانیه از تخصیص بودجه کم به توسعه این شهرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید