FBI از 4برابر شدن جرایم سایبری در دوران کرونا اطلاع داد

به گزارش کد الکترونیک، پلیس FBI از 4برابر شدن جرایم سایبری در پی شیوع ویروس کرونا در آمریکا اطلاع داد.

FBI از 4برابر شدن جرایم سایبری در دوران کرونا اطلاع داد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری کد الکترونیک از ام اس ان، براساس گزارش FBI، به نظر می رسد که از ابتدای همه گیر شدن کروناویروس، جرایم سایبری حدود 300 درصد افزایش پیدا نموده است.

مرکز شکایت و جرائم اینترنتی این دفتر (IC3) هفته گذشته گفت که اکنون هرروز بین 3 الی 4هزار شکایت در خصوص امنیت سایبری دریافت می گردد، درحالی که قبل از این به طور میانگین 1000 شکایت در روز ثبت می شد.

بخش عمده ای از این جهش را می توان به افزایش فعالیت های روزمره آمریکا به صورت آنلاین دانست. به عنوان مثال، FBI می گوید که بسیاری از این موارد در فضای مجازی، از کشورهایی نشئت می گیرد که مردم به دنبال مطالب و تحقیقات مرتبط با ویروس کرونا هستند.

معاون دستیار بخش سایبری FBI گفت: کشورها علاقه بسیار زیادی به کسب اطلاعات در خصوص ویروس کرونا مانند اطلاعات مربوط به واکسن دارند. ما درحال شناسایی مزاحمت ها در بعضی از مؤسسات، به ویژه کسانی هستیم که خود را به عنوان محقق کروناویروس معرفی نموده اند.

در این ایام آژانس های بهداشتی مانند سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و خدمات انسانیِ آمریکا، به طور فزاینده ای مورد هدف حملات هکری قرار گرفته اند، درحالی که مرکز شکایت و جرائم اینترنتی FBI نیز شاهد افزایش تعداد ایمیل های مخرب و برجسته ویروس کرونا برای فریب کاربران در کلیک کردن پیوندهای خطرناک است.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1095

به "FBI از 4برابر شدن جرایم سایبری در دوران کرونا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "FBI از 4برابر شدن جرایم سایبری در دوران کرونا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید