یک استاد دانشگاه تهران: چین سیاست پینگ پنگی در مقابل آمریکا دارد

به گزارش کد الکترونیک، یک عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، چالش های روابط چین و آمریکا را آنالیز کرد.

یک استاد دانشگاه تهران: چین سیاست پینگ پنگی در مقابل آمریکا دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش کد الکترونیک، حامد وفایی، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه تهران گفت: چینی ها می گویند آمریکا در مقابل ما استراتژی تغییر ناپذیری دارند و اختلاف ما با آن حل نخواهد شد که از دلایل آن مسائل مالی است. آمریکا رویکرد تاکتیکی هم دارد که در دوره های مختلف، تغییری در آن مشاهده می گردد. چینی ها معتقدند که تقابل میان این دو کشور پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور تشدید شده است.

او همچنین بیان نمود: تحلیل گران چینی می گویند ترامپ یک استراتژیست خوب نیست و باید استراتژی آمریکا را از منابع دقیق تر و تحلیلی تری به دست آورد.

این استاد دانشگاه در ادامه تشریح کرد: از نظر تحلیلگران چین، آمریکا مدام در حال به روز کردن مواضعش در مقابل چین است و ترامپ می خواهد جبهه های جدیدی را از جمله جنگ تجاری برای مهار و تسلیم کردن پکن به راه اندازد، یا با فشار مالی و جنگ تجاری، چین را به سازش سازش با آمریکا در زمینه های مخالف وادار کند.

وفایی اشاره نمود که جنگ تجاری، مساله دریای چین، تحولان ژاپن و استقرار موشک های آمریکا در کره جنوبی از زمینه های اختلاف میان چین و آمریکا است.

او در آخر گفت: وزارت خارجه چین سیاست پینگ پنگی در مقابل آمریکا دارد بدین معنا که هر اقدامی با واکنشی رو به رو می گردد. آن ها به مقاومت در جنگ تجاری تاکید داشته و به باز بودن باب گفت و گو به گونه ای برد برد اشاره دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 572

به "یک استاد دانشگاه تهران: چین سیاست پینگ پنگی در مقابل آمریکا دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استاد دانشگاه تهران: چین سیاست پینگ پنگی در مقابل آمریکا دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید