یکی از وزرای دولت کانادا مجبور به استعفا شد

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران : وزیر امور بومیان کانادا پس از افشای نامه نگاری و کوشش وی برای لابی گری به نفع یکی از حامیانش اقدام به استعفا کرد.

یکی از وزرای دولت کانادا مجبور به استعفا شد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از رویترز؛ جان دونکان، وزیر امور بومیان کانادا روز آدینه با قبول این مساله که اقدام وی در نوشتن نامه به دادگاه مالیات به نیابت از یکی از حامیانش کار نادرستی بوده است، از سمت خود استعفا کرد.

استعفای جان دونکان پس از تظاهرات یک ماه گذشته بومیان کانادا در اعتراض به شرایط سخت زندگی انجام شده است.

جان دونکان اولین وزیری است که پس از به قدرت رسیدن استفان هارپر به عنوان نخست وزیر کانادا در سال 2006 از سمت خود استعفا نموده است.

دونکان اعتراف کرد که در ماه ژوئن سال 2011 به جای یکی از حامیانش که پرونده ای در اداره مالیات داشته نامه ای به دادگاه مالیاتی نوشته است.

وی در ادامه اضافه کرد: با اینکه از انجام این کار نیت بدی نداشتم اما درک می کنم که نوشتن این نامه در شان من نبوده است. به همین دلیل از سمت خود استعفا می کنم.

احزاب مخالف دولت کانادا اعلام کردند که این اتفاق بیانگر وجود مسائل اخلاقی در دولت کانادا است. به عقیده آنها این اتفاقات نشان می دهد که دسترسی مردم به مقامات سیاسی و نمایندگان بسیار سخت شده است.

یکی از مقامات دولتی معتقد است که بین نوشتن یک نامه عادی و کوشش دونکان برای لابی کردن تفاوت زیادی وجود دارد.

کارشناسان سیاسی معتقدند اگرچه اقدام به استعفای دونکان باعث از دست رفتن قدرت حزب حاکم نمی گردد اما می تواند مسائلی را برای دولت به همراه داشته باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 326

به "یکی از وزرای دولت کانادا مجبور به استعفا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از وزرای دولت کانادا مجبور به استعفا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید