کسب سهمیه سنگین وزن، کشتی ایران را به سکوی جهانی برد، ایران در جهانی نورسلطان جای آمریکا را گرفت

به گزارش کد الکترونیک، کسب سهمیه وزن 125 کیلوگرم المپیک توسط یدالله محبی با توجه به اختلاف تنها یک امتیازی ایران و آمریکا در رده بندی نهایی مسابقات جهانی نورسلطان، شاگردان غلامرضا محمدی را به سکوی جهانی برد.

کسب سهمیه سنگین وزن، کشتی ایران را به سکوی جهانی برد، ایران در جهانی نورسلطان جای آمریکا را گرفت

به گزارش کد الکترونیک، بعد از اینکه سایت اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته (چهارشنبه) اظهار داشت تست دوپینگ کشتی گیران ازبکستان و سوریه در وزن 125 کیلوگرم مسابقات جهانی 2019 نورسلطان، مثبت شده است، سهمیه سنگین وزن المپیک از آن کشتی ایران شد تا تیم ملی آزاد ایران در دو مسابقه گزینشی پیش رو برای کسب سه سهمیه اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم کوشش کند اما این تغییر جدول، یک اتفاق ویژه و مهم نیز برای تیم ملی کشتی آزاد ایران به همراه داشت که بازگشت به سکوی جهانی بعد از چند سال بود.

در رده بندی تیمی مسابقات جهانی 2019 نورسلطان که اولین مسابقه گزینشی المپیک نیز محسوب می شد، تیم روسیه با 190 امتیاز به قهرمانی رسید. قزاق های میزبان با 103 امتیاز دوم شدند و درحالی که فکر می کردیم سوم جهان خواهیم شد، با یک امتیاز اختلاف در مقایسه با آمریکایی ها سکوی جهانی را از دست دادیم.

تیم آمریکا در نورسلطان 94 امتیاز به دست آورد درحالیکه تیم غلامرضا محمدی با 93 امتیاز در رده چهارم رقار گرفت، اما با توجه به دوپینگ دو کشتی گیر سنگین وزن مسابقات جهانی و قرار دریافت یدالله محبی در رده پنجم مسابقات و کسب سهمیه المپیک، امتیاز کسب شده توسط این کشتی گیر نیز افزایش پیدا نموده و امتیاز تیم ملی کشورمان را بیشتر از آمریکا می نماید.

کشتی گیر آمریکایی در این وزن که در مبارزه دومش مغلوب یدالله محبی شده بود، به جمع 10 نفر برتر راه پیدا نکرد تا امتیازی برای کشورش به دست آورده باشد و براین اساس تیم ملی کشتی آزاد ایران با دوپینگ دو کشتی گیر سنگین وزن، علاوه بر کسب سهمیه المپیک، در صندلی سومی جهان قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 916

به "کسب سهمیه سنگین وزن، کشتی ایران را به سکوی جهانی برد، ایران در جهانی نورسلطان جای آمریکا را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب سهمیه سنگین وزن، کشتی ایران را به سکوی جهانی برد، ایران در جهانی نورسلطان جای آمریکا را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید