کارایی ماسک های پارچه ای در برابر کرونا

به گزارش کد الکترونیک، متخصصان علوم پزشکیِ کانادا به تحقیق و مطالعه درباره موثر بودن ماسک های پارچه ای در جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا پرداخته اند.

کارایی ماسک های پارچه ای در برابر کرونا

به گزارش کد الکترونیک به نقل از ایسنا، نشریه Annals of Internal Medicine در مطلبی در این باره آورده است که متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه مک مستر کانادا در این مطالعات میزان کارآیی ماسک های پارچه ای در مقابله با شیوع کروناویروس را آنالیز نموده اند.

بر اساس یافته های این متخصصان، پارچه به طور کامل مانع از نفوذ ویریون های جدا شده از ویروس نمی شود اما بخش اصلی ویروس به وسیله قطراتی که هنگام صحبت، غذا خوردن، سرفه و عطسه یا ذرات آئروسل ایجاد می شوند، منتقل می شود. هرچند ماسک های پارچه ای نمی توانند تمام محرک های ویروس را مسدود نمایند اما به هرحال بخشی از آنها را مسدود می نمایند به ویژه اگر صحبت از شیوع ویروس توسط یک فرد آلوده باشد.

پارچه می تواند قطرات و آئروسل ها را مسدود کند که لایه های ماسک نیز کارایی اینگونه ماسک ها را افزایش می دهد. موثر بودن چنین ماسکی می تواند از 43 تا 94 درصد در مقایسه با ماسک های یکبار مصرف طبی با درصد از 98 تا 99 باشد.

به گزارش اسپوتنیک، استفاده از شال و تی شرت و حوله از 10 تا 40 درصد می تواند نفوذ ویریون های جدا شده از ویروس را مسدود سازد. با وجود این متخصصان تاکید می نمایند که استفاده از ماسک های پارچه ای نباید باعث بروز احساس غلط امنیت و کاهش توجه به بهداشت شود. در هر صورت استفاده از ماسک های پارچه ای هرچند فایده آن از ماسک های طبی کمتر است اما می تواند سطح شیوع اپیدمی را کاهش بدهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1176

به "کارایی ماسک های پارچه ای در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارایی ماسک های پارچه ای در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید