چین با پرتاب موشک فضایی تازه یک گام به فتح فضا نزدیک شد

به گزارش کد الکترونیک، چین نمونه موشک تازه ای را راهی فضا نموده که در برنامهٔ فضایی پکن برای تأسیس یک ایستگاه فضایی و فرستادن فضانورد به سطح ماه نقشی کلیدی ایفا خواهد نمود.

چین با پرتاب موشک فضایی تازه یک گام به فتح فضا نزدیک شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، موشک لانگ مارچ بی 5 از پرتابگاه ونچانگ واقع در جزیرهٔ جنوبیِ هاینانِ چین راهی فضا شد و 8 دقیقه بعد سفینهٔ بی سرنشین آن در مدار زمین نهاده شد. این موشک بناست بعدها فضانوردان چینی را به ایستگاه فضاییِ در دستِ ساخت این کشور، و پس از آن به ماه ببرد.

به گزارش یورنیوز، پرتاب این موشک 54 متری که 849 تن وزن دارد درحالی موفقیت آمیز بود که پرتاب دو موشک 7 اِی و 3 بی چین به ترتیب در ماه های مارس و آوریل سال جاری شکست خورده بود.

ایستگاه فضایی چین که تیان گونگ، یعنی کاخ آسمانی نام دارد بناست تا سال 2022 تکمیل گردد و ظرفیت 6 فضانورد را خواهد داشت. این ایستگاه از سه بخش تشکیل شده و علاوه بر محل زندگی و فعالیت فضانوردان، دو آزمایشگاه جداگانه را نیز شامل می گردد.

چین نخستین کشوری بود که توانست در نیمهٔ پنهان ماه سطح نورد بنشاند، سطح نوردی که از زمان نشستن بر ماه در ژانویهٔ 2019 تا کنون 450 متر جهت را پیموده و آزموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1132

به "چین با پرتاب موشک فضایی تازه یک گام به فتح فضا نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین با پرتاب موشک فضایی تازه یک گام به فتح فضا نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید