پیروزی قاطع مخالفان دموکراسی خواه در انتخابات هنگ کنگ

به گزارش کد الکترونیک، گزارش ها حکایت از آن دارند که مخالفان دموکراسی خواه در انتخابات شورای شهر هنگ کنگ به پیروزی قاطعی رسیده اند.

پیروزی قاطع مخالفان دموکراسی خواه در انتخابات هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، احزاب هوادار دموکراسی هنگ کنگ توانسته اند 390 کرسی از 452 کرسی شوراهای محلی را به خود اختصاص دهند که نزدیک به 90 درصد آرا است.

حدود 1000 نامزد برای راهیابی به شوراهای محلی هنگ کنگ رقابت کردند. اکثر کرسی های شورا تا به حال در اختیار نمایندگان هوادار چین بوده است.

بنا بر آمار اعلام شده، حدود 71 درصد شهروندان واجد شرایط یعنی بیش از دو میلیون و 900 هزار نفر رای داده اند؛ این رقم در انتخابات سال 2015 میلادی 47 درصد بود.

معمولا انتخابات شوراهای محلی که به امور خدماتی نظیر حمل و نقل و جمع آوری زباله مربوط می گردد از اهمیت کمتری برخوردار است اما حامیان دموکراسی امیدوارند به وسیله این پیروزی فشارهای خود بر دولت را جهت تحقق مطالبات شان برای تغییر افزایش دهند.

هنگ کنگ در پنج ماه گذشته شاهد اعتراضات ضد دولتی گسترده ای بوده است.

ناظران معتقدند که این انتخابات به عنوان آزمایشی برای سنجش میزان حمایت از کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ، است که به محدود کردن آزادی های شهروندان به نفع دولت مرکزی در چین متهم است.

کری لام از برگزاری آرام رای گیری های روز یکشنبه استقبال نموده است.

بنا بر گزارش ها، بعضی چهره های سرشناس از جمله جونیوس هو، از نمایندگان معروف هوادار چین، در انتخابات روز یکشنبه شکست خوردند.

گروه های حامی دموکراسی از معترضان خواسته بودند که مانع از برگزاری انتخابات نشوند. مقام های امنیتی هم هشدار داده بودند که در صورت بروز اخلال در نظم عمومی، انتخابات را لغو خواهند کرد.

هرچند ماموران پلیس در بیرون شماری از مراکز رای گیری مستقر شده بودند، حضور آنها شدید و محسوس نبود.،ایسنا

بیشتر بخوانید،دلیل اشتیاق آشکار آمریکا برای آشوب در ایران چیست؟

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 635

به "پیروزی قاطع مخالفان دموکراسی خواه در انتخابات هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی قاطع مخالفان دموکراسی خواه در انتخابات هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید