پرتاب موشک بالستیک بولاوا از زیردریایی راهبردی روسیه

به گزارش کد الکترونیک، وزارت دفاع روسیه از نخستین پرواز موشک بالستیک استقرار دریایی بولاوا از جدیدترین زیردریایی موشک انداز راهبردی ناوگان دریایی این کشور در آب های ساحلی دریای سفید در منطقه کامچاتکا اطلاع داد.

پرتاب موشک بالستیک بولاوا از زیردریایی راهبردی روسیه

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون ازوزدا روسیه، وزارت دفاع روسیه از نخستین پرتاب موشک بالستیک استقرار دریایی بولاوا از جدیدترین زیردریایی موشک انداز راهبردی با نام کنیاز ولادیمیر خبر داده و تصاویر ویدئویی از این پرتاب را منتشر نموده است.

بر اساس این اطلاعات، این پرتاب از موقعیت زیر آبی در آب های ساحلی دریای سفید در منطقه کامچاتکا (در شرق دور روسیه) و در جریان آزمایشات به روی کشتی های زیردریایی روسی انجام گرفته است.

زیردریایی کنیاز ولادیمیر بر اساس طرح بهبود یافته بوری- ای این ساخته شده و متعلق به نسل چهارم زیردریایی های اتمی است که برای ناوگان دریایی روسیه ساخته شده است.

موشک های بالستیک نوع بولاوا استقرار دریایی نیز به منظور مجهز کردن زیردریایی های اتمی راهبردی روسیه به جدیدترین تجهیزات نظامی در نظر گرفته شده اند.

پیش از این وزارت دفاع روسیه تصاویری از حملات گسترده آزمایشی چهار موشک بولاوا از ناوشکن یوری دالگوروکی منتشر نموده بود که در کتاب رکوردهای نیروهای مسلح روسیه به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 658

به "پرتاب موشک بالستیک بولاوا از زیردریایی راهبردی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب موشک بالستیک بولاوا از زیردریایی راهبردی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید