پرتاب ماهواره جاسوسی وزارت دفاع آمریکا به تعویق افتاد

به گزارش کد الکترونیک، ائتلاف پرتاب و راه اندازی آمریکا (ULA)، پرتاب ماهواره جاسوسی وزارت دفاع این کشور را به روز چهارشنبه از فلوریدا موکول کرد.

پرتاب ماهواره جاسوسی وزارت دفاع آمریکا به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این ائتلاف میخواهد ماهواره جاسوسی را ساعت 5 و 22 دقیقه بعدازظهر چهارشنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (EST) از مجموعه پرتاب 41 در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا پرتاب کند.

این شرکت پرتابی قصد داشت پرتاب را بعدازظهر یکشنبه این هفته انجام دهد اما روز گذشته - آدینه - خاطرنشان کرد که تاریخ این پرتاب به علت نزدیک شدن یک طوفان تغییر می نماید.

مسئولان ائتلاف پرتاب و راه اندازی در یک بروز رسانی در وب سایت خود خاطرنشان کردند: به دلیل تهدید شرایط آب و هوایی ناشی از طوفان حاره ای Depression Eta، راکت Atlas V که ماهواره NROL-101 را حمل می نماید به محل امن خودروهای فضایی باز گردنده اند.

این شرکت پرتابی خاطرنشان کرد: بروز یک مشکل در سیستم سوخت رسانی این راکت کوشش قبلی را در عصر چهارشنبه گذشته خنثی کرد و مشکل مربوط به کنترل های محیطی ماهواره باعث اعلام تأخیر روز قبل شد.

دفتر ملی شناسایی وزارت دفاع آمریکا اطلاعات اندکی در مورد ماهواره های خود اعلام می نماید اما در توصیف ماموریت خود تاکید نمود که ماهواره NROL 101، داده های اطلاعاتی به سیاست گذاران ارشد آمریکا و سازمان های اطلاعاتی و ارتش این کشور ارائه می دهد.

وزارت دفاع آمریکا این ماهواره را طراحی نموده و ساخته است و طبق توضیح ماموریت آن را اداره می نماید.

ائتلاف پرتاب و راه اندازی (ULA)، ارائه دهنده خدمات پرتاب و راه اندازی فضاپیما متعلق به دولت آمریکا است. این شرکت به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین سیستم های فضایی لاکهید مارتین و بوئینگ، دفاع فضایی و امنیتی در دسامبر 2006 با ترکیب تیم های 2 شرکت شکل گرفت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1450

به "پرتاب ماهواره جاسوسی وزارت دفاع آمریکا به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب ماهواره جاسوسی وزارت دفاع آمریکا به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید