واکنش ها به توافق آتش بس آذربایجان و ارمنستان در قره باغ

به گزارش کد الکترونیک، پس از تشدید درگیری ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی دو طرف در روسیه مذاکره نموده و بر سر اجرای آتش بس توافق کردند.

واکنش ها به توافق آتش بس آذربایجان و ارمنستان در قره باغ

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از الجزیره، آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی طبق توافق اجرا شده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو، وارد فاز اجرایی شد.

وزارت دفاع ارمنستان پس از شروع اجرایی شدن آتش بس در قره باغ اظهار داشت: نیرو های ارمنستان در قره باغ دستور نظامی ویژه توقف درگیری ها و برقراری آتش بس را دریافت کردند.

رئیس مشترک گروه مینسک روز شنبه ضمن استقبال از اجرای آتش بس بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مناقشه قره باغ، خواهان رعایت دقیق آن شد.

وزارت خارجه ترکیه نیز در واکنش به اجرایی شدن آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان گفت: آتش بس میان دو کشور نخستین گام و مهم است، اما هرگز نمی تواند جایگزینی برای راه چاره دائمی این مناقشه باشد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در صحه رسمی توئیتر خود نوشت: آتش بس در قره باغ گامی به سوی صلح است و ارمنستان و آذربایجان را به پیوستن به گفتگویی جدی دعوت می کنیم.

نشست سه جانبه با دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره توقف درگیری ها در منطقه قره باغ کوهستانی که حدود 10 ساعت به طول انجامید دیروز (آدینه) در مسکو، پایتخت روسیه برگزار گردید و دو کشور بر سر اعلام و اجرای آتش بس در این منطقه توافق کردند.

طبق توافق طرفین، از ساعت 12 امروز (شنبه) آتش بسی با اهداف بشردوستانه از جمله تبادل اسرای جنگی و دیگر بازداشتی ها و همچنین جمع آوری اجساد جان باختگان در مناطق درگیری، یاری به غیرنظامیان آسیب دیده در این درگیری با میانجی گری و بر اساس اصول کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام شد.

از اوایل دهه 1990 جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر کنترل منطقه کوهستانی قره باغ درگیر شده اند. منطقه ارمنی نشین ناگورنو-قره باغ (قره باغ کوهستانی) در جنوب شرق جمهوری آذربایجان در سال 1994 میلادی به اشغال نیرو های ارمنستان درآمد و از آن پس با نام جمهوری قره باغ کوهستانی به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد. ، باشگاه کد الکترونیک

در حال تکمیل...

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1351

به "واکنش ها به توافق آتش بس آذربایجان و ارمنستان در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به توافق آتش بس آذربایجان و ارمنستان در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید