همکاری مشترک دو شرکت دارویی برای توسعه نانوداروی ضدکرونا

به گزارش کد الکترونیک، با ادغام دو فناوری، دو شرکت انتوس و پرسیژن نانوسیستمز قصد دارند تا دارویی برای مقابله با ویروس کرونا فراوری نمایند.

همکاری مشترک دو شرکت دارویی برای توسعه نانوداروی ضدکرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی کد الکترونیک به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری های نانو، انتوس فارماکیوتیکالز (Entos Pharmaceuticals) یکی از شرکت های توسعه دهنده نسل جدید داروها و اسیدهای نوکلئیک است که با استفاده از پلتفرم فناوری Fusogenix اقدام به توسعه دارو می نماید.

این شرکت اعلام نمود که همکاری مشترکی با شرکت پرسیژن نانوسیستمز (Precision NanoSystems) شروع نموده است. پرسیژن نانوسیستمز یکی از شرکت های نانوزیست فناوری نوآور در حوزه ارائه محصولات برای نانوپزشکی است که پیش از این سامانه ای به نام NanoAssemblr™ برای فراوری نانودارو ارائه نموده است. با پلتفرم NanoAssemblr™ می توان به سرعت فرمولاسیون های مبتنی بر نانوذرات برای رهایش اسیدهای نوکلئیک، مولکول های دارویی و عوامل تشخیصی ایجاد کرد. این فناوری به شرکت های مختلف دارویی و زیست فناوری و همچنین بخش دانشگاهی در 20 کشور مختلف دنیا فروش رفته است.

انتوس با استفاده از سیستم اختصاصی رهایش داروی Fusogenix که یک حامل لیپیدی پروتئینی است می تواند اسیدهای نوکلئیک و ترکیبات دارویی را در محل مورد نظر در بدن رهاسازی کند. انتوس به تازگی واکسن مبتنی بر DNA را برای مقابله ویروس کرونا عرضه نموده است.

برای فراوری این واکسن، شرکت انتوس قرار است از سامانه NanoAssemblr™ استفاده کند. با این کار، فراوری نانوداروهای ژنتیکی که در آنها از فناوری Fusogenix استفاده شده، امکان پذیر است و می توان برای مقابله با ویروس کرونا، واکسن مبتنی بر DNA فراوری کرد.

جیمز تیلور از مدیران شرکت پرسیژن می گوید: بسیار خوشحالیم که فناوری NanoAssemblr™ ما قرار است در خط فراوری شرکت انتوس برای فراوری واکسن مبتنی DNA استفاده گردد. واکسنی که به منظور مقابله با ویروس کرونا طراحی شده است.

جان لوئیس، مدیرعامل شرکت انتوس می گوید: پرسیژن نانوسیستمز به دلیل توسعه فناوری NanoAssemblr شهرت دارد، فناوری که امکان فراوری نانوذرات با کیفیت بالا، سازگار و یکپارچه را فراهم می نماید. این فناوری به ما اجازه می دهد تا بتوانیم در مدت کوتاهی مقدار زیادی واکسن را فراوری کنیم در حالی که الزامات کیفی و ایمنی نیز رعایت شده است.

فناوری NanoAssemblr شرکت پرسیژن با استفاده از ترکیب فناوری میکروسیالی NxGen ایجاد شده است و به طور انحصاری برای توسعه نانوداروها استفاده می گردد. پلتفورم NanoAssemblr از سیستم های مختلفی تشکیل شده که در کنار هم، برای تسریع توسعه روش ژن درمانی و ارائه محصولات نانوپزشکی مبتنی بر پروتئین استفاده می گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1235

به "همکاری مشترک دو شرکت دارویی برای توسعه نانوداروی ضدکرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری مشترک دو شرکت دارویی برای توسعه نانوداروی ضدکرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید