نشست وزرای خارجه چین، روسیه و هند برگزار گردید

به گزارش کد الکترونیک، پکن- خبرنگاران- شانزدهمین نشست وزیران خارجه چین، روسیه و هند در شهر وو جن استان جه جیانگ چین برگزار گردید.

نشست وزرای خارجه چین، روسیه و هند برگزار گردید

به گزارش کد الکترونیک، شینهوا روز پنجشنبه گزارش کرد وزیر خارجه چین در این نشست که روز چهارشنبه برگزار گردید با اشاره به تحولات بزرگ در اوضاع جهانی بیان کرد: چین، روسیه و هند به عنوان کشورهای بزرگ و تاثیرگذار و جوامع عمده نوظهور اقتصادی، باید برای کمک به صلح و ثبات جهانی به تقویت هماهنگی، گسترش تفاهمات و افزایش همکاری ها بپردازند.

وی اضافه کرد: سه طرف باید با پایبندی بر ساز و کار بین المللی با محوریت سازمان ملل و رعایت اصل عدم مداخله در امور داخلی، همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و امنیت را تقویت بخشند.

وزیر خارجه چین همچنین بر مخالفت با یک جانبه گرایی و حمایت گرایی تأکید کرد.

با تور چین سفر کنید

وزیران خارجه روسیه و هند نیز در این نشست با اشاره به اجرای اصول منشور سازمان ملل و قوانین و قواعد مناسبات بین المللی توسط جامعه جهانی، بر تقویت هماهنگی، همکاری و سامان دادن مطلوب مسایل بین المللی و منطقه ای و انجام خدمات شایسته سه طرف برای مقابله با چالش های بشر تاکید کردند.

وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین پس از این دیدار در جمع کد الکترونیک بیان کرد که وزیران خارجه سه کشور درباره اوضاع کنونی جهانی و همکاری سه جانبه به تبادل نظر عمیق پرداخته و به 8 تفاهم دست یافتند.

تقویت هماهنگی و همکاری سه کشور به عنوان کشورهای بزرگ جهانی و جوامع عمده نوظهور اقتصادی در شرایط پیچیدگی اوضاع، پایبندی بر چندجانبه گرایی و حفظ سازوکار بین المللی با محوریت سازمان ملل، تقویت رایزنی و هماهنگی در چارچوب چند جانبه از جمله گروه 20، نشست ارواسیا، گروه بریکس، سازمان همکاری شانگهای و همکاری آسیای شرقی، مبارزه مشترک با تروریسم و تقویت همکاری عملی در سیاستگذاری در این زمینه از جمله این تفاهم ها است.

مخالفت با یکجانبه گرایی و حمایت گرایی و حفظ سازوکار چند جانبه تجاری بر اساس مقررات و قانون، برگزاری گفت و گوی جامع برای حل سیاسی مسایل بزرگ و مهم، برپایی نشست سران سه کشور در امسال و تقویت و گسترش همکاری عملی سه طرف و آنالیز برای ایجاد سازوکار ملاقات وزیران دفاع سه کشور از دیگر این تفاهم ها بود.

وزیر خارجه چین همچنین از برگزاری دور بعدی این نشست در مسکو اطلاع داد.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 173

به "نشست وزرای خارجه چین، روسیه و هند برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست وزرای خارجه چین، روسیه و هند برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید