نخست وزیر ژاپن شرایط اضطراری اظهار داشت

به گزارش کد الکترونیک، سوگا یوشیهیده نخست وزیر ژاپن روز پنجشنبه با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، برای استان های توکیو، سایتاما، چیبا و کاناگاوا شرایط اضطراری اعلام نموده است.

نخست وزیر ژاپن شرایط اضطراری اظهار داشت

از کیودو، دولت در ماه آوریل سال گذشته میلادی نیز شرایط مشابهی را برای کل کشور اظهار داشت که برای بیش از یک ماه ادامه داشت.

پیش از این استانداران توکیو و سه استان مجاور آن، از دولت مرکزی خواسته بودند که برای این مناطق شرایط اضطراری اعلام کند.

این محدودیت ها شامل ملزم کردن رستوران ها برای تعطیلی از ساعت 8 شب به بعد می گردد.

مقامات ژاپن تعداد روزانه بیش 6 هزار مبتلا به ویروس کرونا در روز چهارشنبه را گزارش کردند که رکورد جدیدی است. این افزایش شدید موجب این نگرانی شده که احتمالا شبکه بهداشت و درمان تحت فشار بیش از حدی قرار خواهد گرفت.

شرایط اضطراری اعلام شده از روز آدینه تا هفتم فوریه ،19 بهمن 1399، اعمال گردد. اعلام این شرایط به استانداران اختیار قانونی خواهد داد تا از ساکنان بخواهند که در کوشش های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری نمایند.

این چهار استاندار از مردم درخواست نموده اند تا از بیرون رفتن های غیر ضرروی پس از ساعت هشت شب خودداری نمایند.درخواست دیگر آنها این است که رستوران ها تا آن ساعت تعطیل شوند. در شرایط این شرایط اضطراری مدارس تعطیل نخواهد بود.

از سوی دیگر دولت میخواهد تا محدودیت بر تعداد تماشاگران در رویدادهای زنده را تشدید کند و از شرکت ها درخواست خواهد نمود تا دورکاری را بیشتر نمایند.

رئیس انجمن پزشکی ژاپن امیدوار است که این اقدام فشار بر شبکه درمانی کشور را کاهش دهد اما هشدار می دهد که احتمالا احتیاج به اقدامات بیشتری خواهد بود.

تعداد مبتلایان در پایتخت همچنان رو به افزایش است.

توکیو روز چهارشنبه تعداد بی سابقه 1591 مبتلای جدید را گزارش کرد. حال 113 نفر از مبتلایان بسیار وخیم است این رقم نیز تا کنون بی سابقه است.

تعیین شده که تا کنون در ژاپن 25 نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1574

به "نخست وزیر ژاپن شرایط اضطراری اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن شرایط اضطراری اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید