نخست وزیر عراق: توافق با چین جایگزینی ندارد

به گزارش کد الکترونیک، نخست وزیر عراق امروز (سه شنبه) تاکید نمود که توافق جایگزینی برای توافق میان کشورش با چین در کار نیست.

نخست وزیر عراق: توافق با چین جایگزینی ندارد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در واکنش به بعضی از شایعه ها مبنی بر لغو نتایج و خروجی های سفر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق به چین گفت که توافق جایگزینی برای توافق با چین در کار نیست.

وی در بیانیه ای تاکید نمود: عراق باید محیط و فضای جذب کننده سرمایه گذاری ها و نه محیط دافعه سرمایه گذاری ها باشد چراکه ما احتیاج واقعی به سرمایه گذاری ها و ایجاد فرصت های شغلی و سرمایه گذاری ها داریم.

وی ادامه داد: اقداماتی برای ایجاد شک و تردید نسبت به همگرایی عراق با هر کشوری وجود دارد که به همراه آن نیز شایعه هایی مطرح می گردد که هدف از آنها، برهم زدن معادلات و ممانعت از هرگونه تفاهمی است که به نفع کشور هستند.

الکاظمی درمورد پرداخت حقوق کارمندان نیز گفت: پرداخت حقوق بعد از آن انجام خواهد شد که مجلس به قانون وام گیری رای دهد.

نخست وزیر عراق درمورد مناسبات میان بغداد و عربستان نیز توضیح داد: شورای هماهنگی عراق و عربستان نشست های مداومی را طی دو روز گذشته برگزار نموده است تا به تفاهم هایی درخصوص بخش های صنعت، تجارت، کشاورزی، نفت، آموزش، فرهنگ و غیره دست یافته گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1456

به "نخست وزیر عراق: توافق با چین جایگزینی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر عراق: توافق با چین جایگزینی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید