ناو موشک انداز سپر و ناوشکن سهند به نیروی دریایی ارتش الحاق می شود

به گزارش کد الکترونیک، جانشین فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش از الحاق چهارمین فروند ناو موشک انداز با نام سپر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در آب های جنوب و دریای عمان به زودی شاهد الحاق ناوشکن سهند خواهیم بود.

ناو موشک انداز سپر و ناوشکن سهند به نیروی دریایی ارتش الحاق می شود

به گزارش کد الکترونیک از رشت، ناخدا یکم احمدرضا باقری صبح امروز در انتها مراسم عزاداری 28 صفر در رشت با گرامیداشت ایام رحلت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) گفت: 7 آذر روز نیروی دریایی یادآور رشادت ها و دلاوری های ناو پیکان است که در سال 59 حماسه آفریدند.

جانشین فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با اشاره به برنامه ششم توسعه و بخش مربوطه به نیروی دریایی ارتش افزود: توسعه سواحل مکران از بندر جاسک تا شرقی ترین نقطه دریای عمان ادامه پیدا می کند.

وی استقرار نیروها و پایگاه های نظامی در طول پنج ساله آینده را از موارد سند چشم اندازه برنامه توسعه ششم در حوزه نیروی دریایی عنوان و بیان نمود: پیش بینی می شود در این محدوده دو منطقه و سه پایگاه دریایی در آن احداث شود.

باقری اقدامات مذکور را قسمتی از برنامه ششم توسعه در بخش نیروی دریایی بیان نمود و افزود: بحث توسعه زیرساخت ها، خطوط مواصلاتی، جاده ها و پل ها، احداث مراکز درمانی و بهداشتی و احداث مراکز آموزشی و تربیتی از جمله موارد مهمی است که در برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه حضور در آب های بین المللی به منظور تردد کشتی ها، تجارت و اهداف نظامی بر اساس قانون برای همه کشورهایی که به دریا راه دارند حق طبیعی است گفت: جلوگیری از حضور ایران در آب های آزاد، صحبتی کوته فکرانه از سوی نظام های استکباری است.

جانشین فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش گفت: حضور گسترده و مقتدرانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد به ویژه در دوران دقاع مقدس این امر را اثبات کرده که هیچ قدرتی توان سلب این حق طبیعی را از ایران ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش ایران در سال های گذشته با توسعه حوزه ماموریت تا مدار 10 درجه در شرقی ترین نقاط قاره آسیا حضور داشته است شرح داد: نیروی دریایی ارتش در سال های اخیر ارتباط بسیار خوبی را با کشورهای حاشیه خزر برقرار کرده است.

باقری با اشاره به اینکه ناوگروه های اعزامی ما در کشورهای چین، سریلانکا، اندونزی، هند و پاکستان حضور دارند بیان نمود: نیروی دریایی ارتش ایران میزبان خوبی برای کشورهای مختلف نظیر ایتالیا بوده است.

وی گسترش برقراری ارتباط نیروی دریایی ارتش ایران با دیگر کشورها را موجب افزایش تجربه و دانش دانست و افزود: ارتباط و تعامل نیروی دریایی ارتش به درستی با چهار کشور حاشیه دریای خزر برقرار است.

جانشین فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش از الحاق چهارمین فروند ناو موشک انداز با عنوان ناو موشک اندار سپر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در آب های جنوب و دریای عمان به زودی شاهد الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان سهند هستیم.

باقری با تاکید بر اینکه در عرصه شناورهای زیرسطحی، فعالیت های خوبی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است بیان نمود: در آینده ای نزدیک در بحث توسعه سواحل مکران شاهد الحاق و گسترش پایگاه ها و مکان های دریایی هستیم که با این اقدامات توان و قدرت دفاعی ارتش و نیروی دریایی افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش ایران از باب علم و دانش و تکنولوژی به خودکفایی رسیده است بیان نمود: توان، دانش و تجربه امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جوابگوی تمامی نیازمندی های دانش علمی کشور در عرصه های دفاعی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 669

به "ناو موشک انداز سپر و ناوشکن سهند به نیروی دریایی ارتش الحاق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناو موشک انداز سپر و ناوشکن سهند به نیروی دریایی ارتش الحاق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید