موضع گیری وزیر دفاع آلمان درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه

به گزارش کد الکترونیک، ایرنا نوشت: وزیر دفاع آلمان در واکنش به عملیات نظامی ترکیه در سوریه، ضمن هشدار به آنکارا در خصوص پیامدهای این حمله بر لزوم تمدید ماموریت نظامی آلمان در شمال عراق تاکید نمود.

موضع گیری وزیر دفاع آلمان درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

آنه گرت کرامپ کارن باوئر روز سه شنبه از ترکیه خواست تمام کوشش خود را برای حفظ ثبات در سوریه به کار گیرد.

وی به خبرگزاری د. پ. آ. گفت که ترکیه به عنوان یک عضو ناتو موظف است تمام کوشش خود را به کار گیرد تا عملیات نظامی در سوریه به بی ثباتی اوضاع در این کشور منجر نگردد.

وزیر دفاع آلمان همچنین با اشاره به تاثیر تحولات سوریه بر عراق تاکید نمود که آلمان باید ماموریت نظامی خود در شمال عراق را تمدید کند.

وزارت خارجه آلمان روز دوشنبه تصمیم ترکیه برای حمله یکجانبه نظامی به شمال سوریه را بسیار نگران کننده خواند و بیان کرد: این اقدام سبب افزایش تنش ها شده و اوضاع سیاسی-امنیتی و انسانی را در این منطقه تشدید می نماید.

برلین بیان کرد که چالش های پیش روی ترکیه در منطقه را درک می نماید اما این مساله نباید مبارزه با داعش را به مخاطره اندازد.

دیروز همچنین اتحادیه اروپا ضمن هشدار نسبت به پیامدهای عملیات جدید نظامی ترکیه در شمال سوریه توضیح داد که این اقدام سبب راه افتادن موج جدیدی از مهاجران به سوی کشورهای اروپایی می گردد.

مقام های نظامی ترکیه و آمریکا هفتم آگوست (16 مرداد) در خصوص طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافق رسیدند. آنکارا مدعی است که هدف از این اقدام، ایجاد منطقه ای امن برای بازگرداندن آوارگان سوری از ترکیه به کشورشان است.

کماندوهای ارتش ترکیه امروز سه شنبه به سمت مرزهای مشترک با سوریه اعزام شدند و وزارت دفاع این کشور از تکمیل آمادگی های نیروهای ترکیه برای شروع حمله نظامی در شمال سوریه اطلاع داد.

در واکنش به این تصمیم ترکیه ، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته پس از تماس تلفنی با همتای ترک خود دستور خروج نظامیان آمریکا را از سوریه صادر کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 475

به "موضع گیری وزیر دفاع آلمان درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری وزیر دفاع آلمان درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید