مرکل: اروپا با بزرگترین آزمون تاریخ خود روبرو است

به گزارش کد الکترونیک، صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس اروپا با تاکید بر اینکه این اتحادیه در بزرگترین آزمون تاریخ خود (بحران کرونا) قرار گرفته بر لزوم انسجام اروپایی برای خروج این اتحادیه از بحران ها تاکید نمود.

مرکل: اروپا با بزرگترین آزمون تاریخ خود روبرو است

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، حدود یک هفته بعد از آغاز ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا در اول جولای (11 تیرماه)، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه در سخنانی در مجلس اروپا برنامه های خود برای این دوره را ارائه داد.

وی بخصوص خواهان انسجام اروپایی و اتخاذ موضع مشترک در بزرگترین آزمون تاریخ اتحادیه اروپا (بحران کرونا) شد.

صدر اعظم آلمان تاکید نمود: تکالیفی که در برابر اروپا قرار گرفته است بسیار زیاد است. در این دوران ما به صورت ویژه به مجلس اروپا احتیاج داریم. نمایندگان مجلس میانجی و مترجم اصول اروپایی هستند.

مرکل به عنوان اولین نکته در برنامه های آلمان به مسئله حمایت از حقوق اساسی اشاره نمود و تاکید نمود که این اصل به منظور مهار کرونا موقتا باید محدود گردد. وی اتخاذ چنین تصمیمی به عنوان فردی که حدود 35 سال در یک سیستم بدون آزادی زندگی نموده است را تصمیم ساده ای ندانسته و گفت: حقوق اساسی مهم ترین کالایی است که ما داریم و تنها با دلایل بسیار مهم می تواند محدود گردد. حقوق اساسی حق و حقوقی است که برای همه اعتبار دارد نه برای بعضی کم تر و نه برای بعضی دیگر بیشتر.

وی اضافه نمود: شهروندان باید بتوانند منطبق با عقاید مذهبی و اعتقادات فرهنگی خود زندگی نمایند.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: من به اروپا اعتقاد دارم. من به اروپا نه تنها به عنوان میراث گذشته بلکه به عنوان یک امید و چشم انداز برای آینده اعتماد دارم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تمرکز اروپا بر چالش های مد نظر آلمان در دوران ریاست دوره ای بر این اتحادیه شامل حمایت از آب و هوا، دیجیتالی شدن و همچنین مسئولیت اروپا در جهان تاکید نموده و گفت: اروپا تنها در صورتی قدرتمندانه از این بحران ها خارج می گردد که متحد باقی بماند. هیچ کس به تنهایی نمی تواند از این بحران ها خارج گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تصمیمات کمیسیون اروپا برای حمایت از آب و هوا در قالب طرحی با عنوان معامله سبز حمایت کرد.

مرکل همچنین با اشاره به اینکه در بحران فعلی اروپا متوجه شد که تا چه اندازه وابسته به تکنولوژی دیگر بخش های جهان است، همچنین گفت: این مسئله مهم است که اروپا از نظر دیجیتالی مستقل گردد.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش به مسئله برگزیت پرداخته و گفت: انگلیس بعد از خروج هم همچنان یک شریک مهم برای اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند.

وی در عین حال اظهار داشت که بروکسل باید خود را برای خاتمه دوران گذار انگلیس بدون دستیابی به توافقی آماده کند. وی پیشرفت های تا به حال در مذاکرات پسا برگزیت را کم دانسته و گفت: با این حال ما در این باره با انگلیس اتفاق نظر داریم که می خواهیم سرعت این مذاکرات افزایش یابد.

وی همچنین ازتمایل اروپا برای باقی ماندن در مذاکرات باز با چین سخن گفت.

نمایندگان هم از اولین ورود مرکل در مجلس اروپا به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا استقبال کردند.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون ارووپایی درباره عهده داری ریاست دوره ای اتحادیه اروپا از طرف آلمان ابراز خرسندی نموده و تاکید نمود که این دوره دیگر چالش برانگیزتر از این نمی تواند باشد.

ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا به مدت 6 ماه تا خاتمه امسال میلادی ادامه دارد.

در کنار سیاست های اقتصادی اروپا، موضوعات مهم دیگری مانند مذاکرات پسا برگزیت با انگلیس و مسئله حفاظت از آب و هوا، دیجیتالی شدن و مسئله مهاجرت از موضوعات مهمی است که برلین در این دوره به آن خواهد پرداخت. ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا هر 6 ماه یک بار تغییر می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1255

به "مرکل: اروپا با بزرگترین آزمون تاریخ خود روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: اروپا با بزرگترین آزمون تاریخ خود روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید