مخالفت آمریکا با تقویت و استقلال بیشتر سازمان جهانی بهداشت

به گزارش کد الکترونیک، چندین مقام مطلع در سازمان بهداشت جهانی تائید نموده اند که دولت آمریکا با ایجاد تغییرات در این نهاد بهداشتی و بین المللی به منظور تقویت آن مخالفت نموده است.

مخالفت آمریکا با تقویت و استقلال بیشتر سازمان جهانی بهداشت

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت کد الکترونیک به نقل از رویترز، چندین مقام مطلع در سازمان بهداشت جهانی تائید نموده اند که دولت آمریکا با ایجاد تغییرات در این نهاد بهداشتی و بین المللی به منظور تقویت آن مخالفت نموده است.

افراد مطلع معتقدند مخالفت با استقلال بیشتر سازمان جهانی بهداشت به معنی عدم همراهی دولت بایدن با برنامه های این نهاد جهانی است.

با توجه به اینکه آمریکا بزرگترین حامی اقتصادی سازمان جهانی بهداشت است، مخالفت های اجرا شده به وسیله این کشور باعث شک و تردید در خصوص حمایت بلندمدت دولت بایدن از آژانس سازمان ملل شد.

براساس سند تأمین اقتصادی پایدار سازمان جهانی بهداشت که به صورت آنلاین و در تاریخ چهارم ژانویه منتشر شد، یاری سالانه ثابت هر کشور عضو افزایش می یابد؛ این طرح بخشی از یک فرایند اصلاحی گسترده تر است که در بحبوحه همه گیری کووید 19 ایجاد شده و محدودیت های قدرت سازمان جهانی بهداشت برای مداخله اولیه در یک بحران را برجسته نموده است.

مقامات آمریکایی به رویترز گفتند، دولت ایالات متحده با این اصلاحات مخالف است زیرا نگرانی هایی در خصوص توانایی سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با تهدیدات آینده از جمله تهدیدات چین دارد. در عوض برای ایجاد یک صندوق جداگانه که مستقیماً به وسیله اهداکنندگان کنترل می گردد، کوشش می نماید تا پیشگیری و کنترل فوریت های بهداشتی را تأمین اقتصادی کند.

چهار مقام اروپایی درگیر در این مذاکرات، مخالفت ایالات متحده را تأیید کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2168

به "مخالفت آمریکا با تقویت و استقلال بیشتر سازمان جهانی بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آمریکا با تقویت و استقلال بیشتر سازمان جهانی بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید