قلب رباتیک با اجزای قلب واقعی فراوری شد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه ام آی تی با استفاده از اجزای یک قلب واقعی، یک قلب رباتیک فراوری نموده اند. البته هدف اصلی از این کار، آزمایش دریچه های قلبی و سایر ایمپلنت های قلب در شرایط واقعی است تا کارآیی آنها برای استفاده طولانی مدت توسط بیماران معین گردد.

قلب رباتیک با اجزای قلب واقعی فراوری شد

مهم ترین مزیت استفاده از این روش برای فراوری قلب رباتیک، کاهش هزینه های فراوری و کمتر شدن قیمت نمونه نهایی مورد استفاده است.

هر سال بیش از 280 هزار نفر در سراسر دنیا به علت مسائل مربوط به دریچه های قلب مجبور به انجام عمل جراحی می شوند و با افزایش جمعیت سالمندان این مشکل نیز روز به روز افزایش می یابد. اما طراحی و فراوری قلب رباتیک با دریچه های مصنوعی پیشرفته می تواند به حل این مشکل یاری کند.

دریچه های پروتزی این قلب مصنوعی از توانایی زیادی برای تقلید از عملکرد قلب واقعی برخوردار است و امید می رود بعد از آزمایش های لازم برای تجاری سازی آن اقدام گردد.

دریچه های نرم مصنوعی این قلب، می توانند خون را به همان میزان و سرعت دریچه های واقعی در درون رگ ها پمپاژ نمایند و برای تسهیل عملکرد آنها از لوله های باریک انتقال هوا که به وسیله نوارهای سیلیکونی به خود قلب متصل شده اند، استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 869

به "قلب رباتیک با اجزای قلب واقعی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلب رباتیک با اجزای قلب واقعی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید