ظریف: اروپا می تواند نقش فعال تری در دستیابی به توافق جامع هسته ای داشته باشد

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر یونان ضمن استقبال از گسترش همکاری ها بین دو کشور از جمله در حوزه های فرهنگی و گردشگری بر نقش مؤثر اروپا در مذاکرات هسته ای ایران تأکید کرد.

ظریف: اروپا می تواند نقش فعال تری در دستیابی به توافق جامع هسته ای داشته باشد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، گیورگیوس ایناتیس، سفیر جدید یونان در جمهوری اسلامی ایران، با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، دیدار و رونوشت پایدار نامه خود را تقدیم نمود.

محمد جواد ظریف در این دیدار برگسترش همکاری های بین دو کشور در همه زمینه ها از جمله همکاری های فرهنگی و گردشگری تاکید کرد. وی اضافه نمود: زمینه های زیادی برای ارتقاء مناسبات دو کشور وجود دارد و طرفین از اراده کافی برای به فعلیت رساندن ظرفیت های موجود در روابط برخوردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 توضیح داد: اروپا می تواند نقش فعال تری را در رسیدن به توافق جامع هسته ای ایفاء نماید.

ظریف با اشاره به حادثه تروریستی پاریس توضیح داد: اروپا بایستی به عنوان یک چالش جدی زمینه های واقعی ایجاد خشونت و افراطی گری را مورد آنالیز قرار دهد و در همکاری و هماهنگی با کشورهای مهم منطقه خاورمیانه ، زمینه فهم مشترک از این مفاهیم را ایجاد نماید.

گیورگیوس ایناتیس، سفیر جدید یونان در ایران، نیز در این دیدار از گسترش و تعمیق روابط دو کشور استقبال نمود و ابراز امیدواری کرد این روابط در همه ابعاد گسترش یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 506

به "ظریف: اروپا می تواند نقش فعال تری در دستیابی به توافق جامع هسته ای داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: اروپا می تواند نقش فعال تری در دستیابی به توافق جامع هسته ای داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید