فرایند سینوسی کرونا در تهران، نگرانی از خطر بروز موج نو

به گزارش کد الکترونیک، نادر توکلی، درباره شرایط کرونا در تهران، گفت: درست است که فرایند کاهشی بیماری کووید-19 را شاهد بودیم، اما این فرایند کاهشی بسیار بطئی و کند و در عین حال سینوسی است. از آنجایی که ما شرایط را به صورت روزانه رصد می کنیم، حتی بعضی روزها نسبت به روز گذشته افزایش هم داریم و این فرایند، فرایند خوبی نیست و نشان دهنده این است که بیماری در شهر تهران کاملا فعال است و فعالیت ویروس به شدت کاهش پیدا نکرده است.

فرایند سینوسی کرونا در تهران، نگرانی از خطر بروز موج نو

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

وی اضافه نمود: بالاخره حتی بستری های ما هم روزانه بین 600 تا 900 مورد در نوسان است. به اسم مثال ما در روز آدینه 28 خرداد ماه 800 مورد بستری داشتیم. البته می توان گفت که مقدار مرگ و میر کاهش یافته است؛ چراکه اولا بیماران نسبتا نسبت به پیک های قبلی بدحال تر نیستند و دوم اینکه تعداد ترخیص هایمان با تعداد بستری هایمان تقریبا برابری می نماید و بعضی روزها مقدار ترخیصی ها هم بیشتر است.

توکلی با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا حدود 4000 بیمار بستری مبتلا به کرونا در شهر تهران داریم، گفت: از این تعداد روزانه درصدی ترخیص و درصدی هم بستری می شوند. بستری روزانه هم بین 600 تا 900 نفر است. در سه هفته اخیر فرایند کاملا سینوسی است و به صورت محسوس و هفتگی کاهش چشمگیری نداریم که این موضوع مقداری نگران نماینده است. به هر حال بیم ایجاد موج تازه را داریم.

وی با بیان اینکه مقدار مراجعات سرپایی هم بین 4000 تا 5500 نفر در نوسان است و بالا است، گفت: باید مراقبت ها را افزایش دهیم که خوشبختانه سطح رعایت پروتکل ها در تهران نسبتا بد نیست. البته بعضی محدودیت ها کماکان باید حفظ گردد و نمی توان کامل محدودیت ها را برداشت. بیشترین چیزی که می تواند در سه ماهه تابستان یاری کند، بالا بردن پوشش واکسیناسیون است.

وی درباره شرایط رعایت پروتکل ها در تهران، گفت: مقدار رعایت پروتکل ها در تهران متغیر و بین 70 تا 75 درصد است. در عین حال واکسیناسیون هم به علت توقفی که در واردات ایجاد شد، متوقف ماند که البته در حال حاضر واکسن وارد شده، اما هنوز توزیع آن به صورت کامل انجام نشده است. زمانیکه توزیع کامل گردد، واکسیناسیون اولویت های سنی سالمندان را مجددا فعال می کنیم.

توکلی گفت: با توجه به این فرایند سینوسی بیماری در تهران همچنان نگرانی هایی وجود دارد که اگر کاهش سطح رعایت پروتکل ها را داشته باشیم، ممکن است موج تازه ایجاد گردد و از مردم می خواهیم که کماکان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا کد الکترونیک دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1872

به "فرایند سینوسی کرونا در تهران، نگرانی از خطر بروز موج نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند سینوسی کرونا در تهران، نگرانی از خطر بروز موج نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید