رئیس جمهور لبنان: 17 پرونده فساد در حال پیگیری است و کسی استثنا نیست

به گزارش کد الکترونیک، رئیس جمهور لبنان در دیدار امروز با رئیس منطقه ای بانک جهانی از عزم قاطع خود برای مقابله با فساد اطلاع داد و گفت، تمامی کسانی که به پرونده های فساد مرتبط هستند محاکمه خواهند شد.

رئیس جمهور لبنان: 17 پرونده فساد در حال پیگیری است و کسی استثنا نیست

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، امروز (سه شنبه) ساروج کومارجاه رئیس منطقه ای بانک جهانی در امور غرب آسیا و شمال آفریقا با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه النشره، عون در این دیدار اظهار داشت، دولت جدید لبنان شامل وزرایی شایسته، خوش نام و به دور از شبهه فساد خواهد بود.

وی گفت، تحقیقاتی که از مسؤولان سابق و فعلی به عمل خواهد آمد مورد تعجب آنها خواهد شد اما هیچ شخصی در پرونده های فساد مستثنی نخواهد بود.

میشل عون ادامه داد: لبنان بویژه از نظر اقتصادی بر سر دو راهی واقع شده است و بسیار نیازمند دولتی منسجم و قادر به فراوری است، دولتی که نزاع های سیاسی بر روی آن تأثیری نگذارد و از حمایت مطلوب مردم برخوردار باشد. طرح های اصلاحی که برای تکمیل سیستم مبارزه با فساد پیشنهاد داده شده، در اختیار مجلس است و از مهم ترین آنها سرانجام دادن به روند محرمانه بودن (اطلاعات) بانکی، برطرف مصونیت مرتکبان فساد، بازگرداندن اموال به غارت رفته و ایجاد دادگاه های ویژه جنایات اقتصادی است.

رئیس جمهور لبنان تأکید کرد، او برای حل ارثی دهها ساله از فساد کار می نماید و به این اقدام تا ریشه کن کردن آن ادامه خواهد داد.

او گفت، در طرح هر قانون اصلاحی متناسب با اولویت های مرحله آینده درنگ نخواهد کرد و تا کنون17پرونده فساد برای تحقیق و پیگیری تحویل داده شده و محاکمه شامل تمام کسانی می گردد که در این پرونده ها دست داشته اند.

لبنانی ها از 25 مهر در اعتراض به وضع اقتصادیات بر بعضی بخش ها به خیابان ها آمدند، اعتراض آنها امروز بیست و یک روزه شده است و به فساد گسترده در کشور خود اعتراض دارند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 677

به "رئیس جمهور لبنان: 17 پرونده فساد در حال پیگیری است و کسی استثنا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور لبنان: 17 پرونده فساد در حال پیگیری است و کسی استثنا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید