دولت روسیه از گوگل شکایت کرد

به گزارش کد الکترونیک، سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه از شرکت آمریکایی گوگل به دلیل حذف نکردن بخشی از محتوای خطرناک شامل مطالب مشوق افراطی گری، هرزه نگاری و خودکشی شکایت کرد.

دولت روسیه از گوگل شکایت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از رویترز، سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه روز دوشنبه طی بیانیه ای بیان کرد که از شرکت آمریکایی گوگل به دلیل حذف نکردن حدود 30 درصد از مطالبی که از نظر کارشناسان این نهاد فدرال روسی خطرناک و زیان آور تشخیص داده شده، شکایت نموده است.

سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه با اعلام اینکه مطالب مشوق افراطی گری، هرزه نگاری و خودکشی جزو مطالبی بوده اند که این نهاد درخواست حذف آنها را داشته و شرکت گوگل در حذف آنها کوتاهی نموده است، از درخواست غرامت 5 میلیون روبلی (65 هزار دلاری) دولت روسیه از شرکت گوگل بابت این کوتاهی اطلاع داد.

شرکت گوگل در اواسط تابستان سال جاری نیز به دلیل کوتاهی در مسدود کردن دسترسی به مطالب ممنوعه در روسیه، از سوی یک دادگاه روسی 1.5 میلیون روبل جریمه شده بود.

دفتر شرکت گوگل در روسیه هنوز درباره شکایت اخیر سرویس فدرال نظارت بر ارتباطات، فناوری اطلاعات و رسانه های جمعی روسیه از این شرکت اظهارنظر ننموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1480

به "دولت روسیه از گوگل شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت روسیه از گوگل شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید