دادگاه قانون اساسی تایلند خواهان تعویق انتخابات پارلمانی شد

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: دادگاه قانون اساسی تایلند امروز پنج شنبه با صدور حکمی خواهان به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات سراسری این کشور شد.

دادگاه قانون اساسی تایلند خواهان تعویق انتخابات پارلمانی شد

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از رویترز؛ رای دادگاه قانون اساسی تایلند در مورد تعویق در برگزاری انتخابات 2 فوریه در حالی است که احزاب مخالف شرکت در این انتخابات را تحریم نموده و خواهان استعفای فوری نخست وزیر شده اند.

بر اساس این گزارش نخست وزیر تایلند پیش از این قصد داشت انتخابات 2 فوریه را با هدف انتها دادن به بن بست سیاسی این کشور برگزار کند. مخالفان دولت به شدت نگران پیروزی مجدد حزب حاکم در انتخابات هستند.

دولت تایلند در حالی به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده در شهر بانکوک پایتخت اعلام نموده است که اعتراضات داخلی وارد سومین ماه متوالی شده است. کمیسیون انتخابات تایلند نیز بیان کرد، شرایط کشور برای برگزاری انتخابات 2 فوریه به شدت پرتنش و پرنوسان است. دولت تایلند نیز بر این باور است که قانون برگزاری انتخابات از سوی پادشاه امضا شده و امکان تغییر زمان آن وجود ندارد.

اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد اقتصادی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور دست نشانده برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 510

به "دادگاه قانون اساسی تایلند خواهان تعویق انتخابات پارلمانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه قانون اساسی تایلند خواهان تعویق انتخابات پارلمانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید