خبرنگاران 77 مدرسه استان اردبیل هوشمندسازی شد

به گزارش کد الکترونیک، اردبیل- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار داشت: در راستای گسترش خدمات و بسترهای نوین برای ارائه آموزش، 77 واحد مدرسه در این استان هوشمندسازی شد.

خبرنگاران 77 مدرسه استان اردبیل هوشمندسازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا برای تحصیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

بهروز رزمی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر مخابرات منطقه اردبیل، با اشاره به اهمیت پروژه هوشمندسازی مدارس در شرایط خاص حاکم بر کشور گفت: هوشمندسازی مدارس استان در 2 مرحله از اسفندماه سال گذشته شروع شده است.

وی هوشمندسازی مدارس را از اولویت های اساسی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای تحقق برنامه ششم توسعه ذکر کرد و گفت: در مرحله اول 146 مدرسه و در مرحله دوم 634 مدرسه هوشمندسازی می گردد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهارداشت: تمهیدات لازم جهت تسریع در فرایند اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در نظر گرفته شده و تمام مدارس ابلاغ شده استان تا خاتمه سال جاری هوشمندسازی می گردد.

وی تاکید نمود: با اجرای این طرح، آموزش و پرورش می تواند محتوای آموزشی را با روش های مبتنی بر فناوری اطلاعات در اختیار دانش آموزان قرار داده و محیطی بهتر و پویاتر را برای یادگیری و بروز خلاقیت دانش آموزان فراهم کند.

رزمی ضمن آنالیز و امکان سنجی هوشمندسازی مدارس معین شده و شناسایی چالش اجرای این طرح در مناطق روستایی استان، خواهان تعامل و هماهنگی دستگاه های متولی جهت اجرای سریع و دقیق این طرح شد.

وی هوشمندسازی مدارس و استفاده از فناوری های نوین در امر آموزش را موجب تسریع در فعالیت ها و دسترسی الکترونیکی به کتب درسی و یاری آموزشی برای دانش آموزان ذکرکرد.

به گزارش کد الکترونیک، در پی شیوع بیماری کرونا، از روز سوم اسفندماه سال 1398 تعطیلی مدارس در استان اردبیل ابتدا به صورت کوتاه چند روزه و سپس به صورت چند هفته ای شروع شده که همچنان ادامه دارد.

با ادامه دار شدن تعطیلی مدارس و لزوم بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی بویژه بستر اینترنت، هوشمندسازی مدارس نیز برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه شروع شده است.

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل چند روز پیش بیان کرد که آموزش مجازی و غیرحضوری 250 هزار دانش آموز دوره های مختلف تحصیلی این استان با استفاده از بستر اینترنت شروع شده و بهره گیری از پیغام رسان شاد شروع شده است.

احمد ناصری ،مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل چند روز پیش در مصاحبه با کد الکترونیک، میزان هوشمندسازی مدارس استان اردبیل را 24 درصد اعلام و حدود 4.5 درصد بیشتر از میانگین کشوری ذکر کرد.

وی همچنین بیان کرد که در این زمینه یک هزار و 100 مدرسه روستایی در استان اردبیل تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری از تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت برخوردار شده و با این کار، بستر آموزش مجازی و با بهره گیری از فناوری های نوین به شکل بهتر در سال های آینده فراهم می گردد.

1905

منبع: ایرنا
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1101

به "خبرنگاران 77 مدرسه استان اردبیل هوشمندسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 77 مدرسه استان اردبیل هوشمندسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید