خبرنگاران پنجمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در چابهار پهلو گرفت

به گزارش کد الکترونیک، چابهار- خبرنگاران- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پنجمین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در قالب 300 کانتینر در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

خبرنگاران پنجمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در چابهار پهلو گرفت

بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار کد الکترونیک اظهارداشت: طبق برنامه از پیش تعیین شده، پنجمین پارت از محموله های ترانزیتی در قالب سری جدید ترانزیت کالای اساسی از هندوستان به افغانستان به وسیله بندر چابهار وارد و بلافاصله عملیات تخلیه آن شروع شد.

وی افزود: پارت اول تا چهارم این محموله نیز در مجموع به وزن 31 هزار تن از روزهای پایانی فروردین و در شرایطی که ویروس کرونا بر همه دنیا غلبه نموده بود در این بندر استراتژیک پهلو گرفت.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی سیستان و بلوچستان با اشاره به خروج این کالا به صورت حمل یکسره از بندر چابهار به سمت مرز افغانستان،افزود: دیگر محموله های ترانزیتی هند به افغانستان نیز با ترافیک بسیار مطلوب به وسیله این بندر عظیم اقیانوسی وارد و به مقصد ارسال می گردد.

وی گفت: چهار بخش اول از گندم اهدایی دولت هند پس از تخلیه از کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار، بارگیری و به وسیله مرز میلک - زرنج به افغانستان منتقل شد.

آقایی اظهارداشت: رونق بندر چابهار به عنوان دروازه اصلی توسعه سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات، واردات، ترانزیت و توسعه زیرساخت های بندری بوده که در این راستا و همگام با اجرای طرح توسعه بندر شهید بهشتی زیرساخت های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته در این بندر استراتژیک تعبیه شده است.

وی ادامه داد: با وجود 2 بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری امکان پهلوگیری، تخلیه و بارگیری کشتی های اقیانوس پیما و همچنین رونق ترانزیت و صادرات در جنوب شرق کشور فراهم شده که با ایجاد دو اسکله جدید در فاز 2 طرح توسعه عملیات تخلیه و بارگیری در این بندرراهبردی با رشد چشمگیری همراه خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بندر چابهار به عنوان عظیمترین بندر اقیانوسی کشور با موقعیتی منحصر بفرد و برخورداری از زیرساخت های مناسب بندری و تجهیزات پیشرفته قابلیت تبدیل شدن به قطب تجاری منطقه را دارد و فرصت خوبی برای حمل و نقل کالاهای کشورهای مختلف از جمله افغانستان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1253

به "خبرنگاران پنجمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در چابهار پهلو گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنجمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در چابهار پهلو گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید