تمدید تفاهم نامه همکاری هسته ای میان روسیه و امارات

به گزارش کد الکترونیک، امارات متحده عربی و روسیه تفاهم نامه همکاری های هسته ای خود را که پیشتر در سال 2017 به امضا رسیده بود، تمدید کردند.

تمدید تفاهم نامه همکاری هسته ای میان روسیه و امارات

به گزارش کد الکترونیک به نقل از ورلد نوکلیر نیوز، شرکت برق هسته ای امارات و تفاهم نامه همکاری های خود با شرکت هسته ای دولتی روسیه (روس اتم) را در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای تجدید کرد. این یادداشت تفاهم ابتدا در سال 2017 در جریان سفر رسمی رئیس جمهور روسیه به امارات میان دو کشور به امضا رسید.

این تفاهم نامه یک چارچوب کلی را برای همکاری میان دو طرف در زمینه های مختلف معین می نماید که شامل ایجاد یک مرکز علوم هسته ای در امارات، سرمایه گذاری و توسعه نیروگاه هسته ای، مدیریت چرخه سوخت هسته ای، آموزش به اتباع اماراتی و موارد دیگر می گردد.

الکسی لیخاچوف رئیس روس اتم با بیان اینکه دو شرکت برق هسته ای امارات و روس اتم سال هاست در زمینه چرخه سوخت هسته ای با یکدیگر همکاری دارند، گفت: همکاری ها میان دو شکرت می تواند در حوزه های مختلف توسعه یابد، ازجمله اینکه ما می توانیم امکان توسعه پروژه های برق هسته ای و همکاری بر سر پروژه های هسته ای غیر انرژی (غیر از پروژه های برق هسته ای) را آنالیز کنیم.

بنابر این گزارش، در حال حاضر شرکت برق هسته ای امارات و شرکت برق هسته ای و هیدرو کره (KHNP) در حال ساخت چهار واحد هسته ای از نوع راکتورهای APR1400 در نیروگاه باراکا در ابوظبی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 616

به "تمدید تفاهم نامه همکاری هسته ای میان روسیه و امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید تفاهم نامه همکاری هسته ای میان روسیه و امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید