تعطیلی راکتورهای هسته ای سوئد و آلمان در آستانه سال نو میلادی

به گزارش کد الکترونیک، سوئد و آلمان در آستانه سال نو میلادی دو راکتور هسته ای خود را تعطیل کردند تا گامی دیگر در راستای کاهش وابستگی خود به انرژی اتمی بردارند.

تعطیلی راکتورهای هسته ای سوئد و آلمان در آستانه سال نو میلادی

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سوئد روز دوشنبه 30 دسامبر اعلام نمود که یکی از راکتورهای خود را در بزرگ ترین نیروگاه هسته ای اش تعطیل کرده است. از این رو واحد دوم نیروگاه رینگ هالز پس از 40 سال فعالیت برای همیشه خاموش شد.

واحد اول رینگ هالز قرار است سال آینده میلادی(2021) خاموش و برای همیشه فعالیت آن متوقف شود اما واحدهای سوم و چهارم آن فعلا به کار خود ادامه خواهند داد.

سوئد قصد دارد تا سال 2040 به طور 100 درصد از انرژی های تجدید پذیر استفاده کند.

آلمان نیز روز سه شنبه اعلام نمود که به عنوان بخشی از طرح این کشور برای کنار گذاشتن انرژی اتمی تا سال 2022 فرایند تعطیلی کامل نیروگاه هسته ای فیلیپس بورگ را اجرایی کرده است. مجوز فعالیت این نیروگاه که در جنوب آلمان واقع شده است، نیمه شب سه شنبه منقضی شده بود.

بنابر گزارش شبکه دویچه وله، واحد دوم نیروگاه فیلیپس بورگ روز سه شنبه به طور کامل خاموش شد. این تاسیسات شش درصد از برق مورد نیاز ایالت جنوبی بادن- وورتمبرگ را تامین می کرد. این ایالت یک تاسیسات دیگر نیز دارد که تا خاتمه طرح کنار گذاشتن انرژی هسته ای در آلمان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

آلمان در حال حاضر 17 تاسیسات برق هسته ای دارد اما وقوع فاجعه هسته ای در نیروگاه فوکوشیما دایچی در ژاپن در سال 2011 سبب شد تا اعتراضات زیادی در این کشور باوجود وابستگی اش به انرژی اتمی، علیه استفاده از این منبع تامین برق شکل گیرد.

دیگر نیروگاهی که این روزها در اروپا به طور کامل خاموش شده است، تاسیسات موهله برگ در هلند بود که روز 20 دسامبر غیر فعال شد. هلند نیز قصد دارد تا سال 2050 به طور کامل از منابع قابل بازگشت برای تامین برق خود استفاده کند.

این گزارشات در حالی منتشر شده است که اولین نیروگاه برق هسته ای امارات متحده عربی قرار است در سه ماهه ابتدایی سال 2020 پس از آنکه یکی از چهار راکتور این نیروگاه عملیاتی می شود، راه اندازی شود و در شبکه قرار گیرد.

روزنامه الاتحاد به نقل از شرکت برق هسته ای امارات گزارش داد، آزمایش واحد دوم نیروگاه باراکه نیز به زودی آغاز خواهد شد و این سازمان در حال صدور مجوز فعالیت اولین واحد نیروگاه است.

نیروگاه باراکه که توسط شرکت برق هسته ای کره جنوبی ساخته شده است پس از تکمیل بزرگ ترین نیروگاه هسته ای جهان از لحاظ ظرفیت تولید با چهار راکتور APR-1400 خواهد بود که قادرند پنج هزار و 600 مگاوات برق تولید کنند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 825

به "تعطیلی راکتورهای هسته ای سوئد و آلمان در آستانه سال نو میلادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی راکتورهای هسته ای سوئد و آلمان در آستانه سال نو میلادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید