ترکیه برنامه ای برای از سرگیری عملیات نظامی در سوریه ندارد

به گزارش کد الکترونیک، رویترز به نقل از مقامات نظامی و امنیتی ناشناس می نویسد که با توجه به شرایط موجود در مرز سوریه و ترکیه، آنکارا برنامه ای برای ازسرگیری عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه ندارد.

ترکیه برنامه ای برای از سرگیری عملیات نظامی در سوریه ندارد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

این در حالی است که در هفته گذشته مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام نموده بود که اگر شمال شرق سوریه از آن چه او تروریست نامید، پاکسازی نشود، آنکارا عملیات نظامی خود در این منطقه را از سر خواهد گرفت.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفته بود که آمریکا و روسیه آن چه را که ما در ازای توقف عملیات نظامی علیه گروه های کردی وای.پی.جی می خواستیم، انجام نداده اند.

ترکیه پیش از این در توافق با روسیه که در سوچی به امضا رسید و به توافق سوچی مشهور شد، توافق نموده بود که عملیات نظامی خود را در شمال شرق سوریه متوقف کند.

در جریان این توافق همچنین قرار بر عقب نشینی نیروهای کردی از مناطق شمال شرق سوریه و همزمان شروع گشت زنی مشترک نیروهای ترکی و روسی شد.

با وجود آن که گشت زنی مشترک نظامیان ترکیه و روسیه در شمال سوریه شروع شده است، اما ترکیه اعلام نموده که نیروهای کردی که آنکارا آن ها را تروریست می نامد، هنوز از این مناطق عقب نشینی ننموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 697

به "ترکیه برنامه ای برای از سرگیری عملیات نظامی در سوریه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه برنامه ای برای از سرگیری عملیات نظامی در سوریه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید