ترامپ: آمریکا یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف می نماید

به گزارش کد الکترونیک، رئیس جمهور آمریکا با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به جانبداری از چین گفته دولت او یاری های اقتصادی به این نهاد بین المللی را متوقف خواهد نمود.

ترامپ: آمریکا یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف می نماید

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) گفت کشورش ارسال یاری های اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف خواهد نمود.

رئیس جمهور آمریکا گفت که 8675 دستگاه تنفس مصنوعی در انبار فدرال آمریکا موجود است و قرار است 110 هزار دستگاه دیگر به زودی تحویل گردد.

ترامپ گفت بعضی از ایالت ها از جمله واشنگتن و کالیفرنیا دستگاه های تنفس مصنوعی که به آن احتیاج نداشته اند را پس فرستاده اند.

او در بخش دیگری از سخنانش اعلام نمود انگلیس دست کم 200 دستگاه از آمریکا خواسته است.

دونالد ترامپ در ادامه سخنانش گفت مهندسان ارتش آمریکا در حال کوشش برای احداث سریع بیمارستان جهت تأمین 15000 تخت در مناطق مورد احتیاج هستند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با اشاره به پیش بینی هایی که می گویند شیوع بیماری کووید-19 در هفته پیش رو به نقطه اوج خود در آمریکا خواهد رسید گفت: هفته دردناکی خواهد بود.

وی مدعی شد نشانه هایی در دست است که نشان می دهند راهبرد دولت او کاملاً اثرگذار بوده است. او گفت: تک تک آمریکایی ها باید برای پیروزی در این جنگ ایفای نقش نمایند و ما با قدرت پیروز می شویم.

ترامپ درباره معلق کردن یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت گفت: ما پولی که سازمان جهانی بهداشت می دادیم را معلق می کنیم. آنها می توانستند زودتر [درباره شیوع این بیماری] اطلاع رسانی نمایند. باید باخبر می شدند اما احتمالاً اطلاع نداشتند.

او در ادامه سخنانش گفت: آنها درباره مسائل زیادی اشتباه نموده اند. به نظر می رسد چین محور هستند...این را آنالیز خواهیم کرد.

بعضی گزارش ها حاکی است آمریکا یکی از بزرگترین تأمین نمایندگان بودجه سازمان جهانی بهداشت است و سالانه بین 212 تا 513 میلیون دلار به آن یاری اقتصادی می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1062

به "ترامپ: آمریکا یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: آمریکا یاری اقتصادی به سازمان جهانی بهداشت را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید