برنامه کمیته امداد ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش است

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: برنامه این اداره کل در سال آینده، ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای افراد زیر پوشش این نهاد است.

برنامه کمیته امداد ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش است

جهت دریافت خدمات نمونه آلاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

قادر صمدی در گفت وگو با خبرنگار کد الکترونیک در نیشابور در حاشیه افتتاح سیزده هزارمین واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد خراسان رضوی در روستای رنگان بخش مرکزی نیشابور خبرنگار اظهار کرد: امیدواریم با حمایت مشارکت های مردمی و خیران به این هدف دست پیدا کنیم و این طرح محقق بگردد.

وی اضافه کرد: بانک ها برای ساخت مسکن روستایی 125 میلیون ریال و برای ساخت مسکن شهری تا 250 میلیون ریال تسهیلات می دهند که برای سال جدید ممکن است افزایش پیدا بکند.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اعلام کرد: بخشی از هزینه ساخت با استفاده از تسهیلات بانکی و باقی آن از آورده اقتصادی مددجویان، مشارکت های مردمی و منابع داخلی امداد تامین می گردد.

صمدی بیان کرد: مبلغ وام را دولت مشخص نموده و کمیته امداد نقشی در مشخص تعداد آن نداشته است، البته مساحت منازل شهری روی 75 متر مربع و روستایی در حدود 60 مترمربع مشخص شده است؛ البته در کل من حرف شما را قبول دارم؛ هر چند نرخ بعضی خدمات در شهر بالاتر است ولی قیمت اصل ساختمان روستایی با شهری تفاوت چندانی نمی کند البته ما رقم مورد احتیاج وام را بیشتر از حالت فعلی به دولت اعلام می کنیم.

مشاور سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور اظهار کرد: بخش عمده طرح ساخت 50 هزار واحد مسکن، روستایی و آن هم استان های محروم و دورافتاده چون سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است و البته ملاک توجه ما به وسعت استان و نوع احتیاجها است.

صمدی با بیان اینکه غیر از تامین ساختمان های حمایتی، به دنبال تامین فضای فرهنگی آموزشی برای مددجویان هستیم.

وی اعلام کرد: اجرای بیش از 50 پروژه فرهنگی آموزشی چون خوابگاه های دانش آموزی، کانون های فرهنگی و اردوگاه های فرهنگی تربیتی در سال آینده برای کمیته امداد پیگیری می گردد که مورد استفاده مددجویان و سایر اقشار است.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 997

به "برنامه کمیته امداد ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه کمیته امداد ساخت 50 هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید