انتشار مجموعه اسناد وزارت خارجه آمریکا از پرونده اوکراین: تماس های مکرر جولیانی با پامپئو

به گزارش کد الکترونیک، وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به انتشار مجموعه اسنادی متشکل از حدود 100 صفحه درباره یک سری تماسهای مکرر میان مایک پامپئو و وکیل شخصی دونالد ترامپ که احتمالا با موضوع برکناری سفیر سابق این کشور در اوکراین مرتبط هستند، نموده است.

انتشار مجموعه اسناد وزارت خارجه آمریکا از پرونده اوکراین: تماس های مکرر جولیانی با پامپئو

به نقل از خبرگزاری رویترز، این اسناد شامل ایمیلی به تاریخ 27 مارس است که در آن دستیار شخصی سابق رئیس جمهور آمریکا به ارتباط میان رودی جولیانی وکیل شخصی دونالد ترامپ با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور بعد از گلایه تیم جولیانی مبنی بر شکست در پیشرفت به وسیله مجاری عادی یاری نموده است.

وزارت امور خارجه آمریکا این اسناد را که با روابط دولت دونالد ترامپ با اوکراین مرتبط هستند، در پی درخواست یک سازمان غیردولتی نظارت کننده بر عملکرد دولت آمریکا به نام سازمان نظارت آمریکایی منتشر نموده است. این سازمان درخواست خود برای دستیابی به این اسناد را اوایل ماه اکتبر عنوان نمود و کمی بعد از آن یک قاضی آمریکایی به وزارت امور خارجه آمریکا دستور داد با این سازمان نظارتی در مورد درخواستش برای دستیابی به اسناد مربوطه همکاری کند.

اسناد منتشر شده بیانگر مکالمات مکرر رودی جولیانی، از جمله افراد کلیدی در پرونده اوکراین، با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا است.

در این پرونده که محور تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ قرار گرفته، وی متهم است که اعطای یاری نظامی به اوکراین را به تحقیقات این کشور درباره عملکرد تجاری پسر جو بایدن، یکی از رقبای دموکرات بالقوه او در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مشروط نموده است و دموکرات های کنگره در حال آنالیز امکان استیضاح ترامپ در این باره هستند.

جولیانی یکی از افرادی است که به گفته دموکراتها از سوی ترامپ ماموریت داشته به طور غیررسمی زمینه برقراری چنین تحقیقاتی را در اوکراین فراهم کند. ترامپ این اتهام ها را کاملا رد نموده است.

از جمله اتهام های مطرح شده علیه جولیانی، کوشش او برای برکناری ماری یووانویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین بوده است.

اسناد منتشر شده نشان می دهند رودی جولیانی و مایک پامپئو چند بار در اوایل فروردین سال جاری با هم تلفنی صحبت نموده اند.

محتوای این مکالمات معین نیست ولی یووانویچ کمتر از دو ماه بعد از آن از سمت خود برکنار شده است.

به گزارش بی.بی.سی، یووانویچ هفته پیش در جریان جلسات تحقیقات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به نمایندگان گفت به خاطر ادعاهای دروغ افرادی که سوءنیت داشتند برکنار شده است. همزمان با صحبتهای یووانویچ در کنگره، ترامپ در توییتر از او انتقاد نموده و نوشت: هرجا که پای ماری یووانویچ رسیده وضع خراب شده، کارش را با سومالی آغاز کرد. شرایط آنجا چطور است؟

ماری یووانویچ در واکنش به این توییت ها گفت این رفتار بسیار مرعوب کننده است.

مجموعه اسناد مذکور شهادتهای بعضی شاهدان پرونده تحقیقات برای استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا را در این خصوص که پامپئو و جولیانی گفتگوهایی را در حین کوشش این وکیل شخصی ترامپ برای واداشتن اوکراین به تحقیقات درباره جو بایدن و پسرش داشته اند، تایید می نماید.،ایسنا

بیشتر بخوانید،سناتورها خطاب به پامپئو: از پرونده اوکراین کنار بکش!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 705

به "انتشار مجموعه اسناد وزارت خارجه آمریکا از پرونده اوکراین: تماس های مکرر جولیانی با پامپئو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار مجموعه اسناد وزارت خارجه آمریکا از پرونده اوکراین: تماس های مکرر جولیانی با پامپئو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید