ادامه پیشتازی چپگراهای یونان در آستانه انتخابات سراسری

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: در حالی که 4 روز زمان به برگزاری انتخابات سراسری یونان باقی مانده است، تازه ترین نظرسنجی حاکی از ادامه پیشتازی حزب چپگرای سیریزا است.

ادامه پیشتازی چپگراهای یونان در آستانه انتخابات سراسری

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از رویترز ، نتایج جدیدترین نظرسنجی که توسط مؤسسه راس صورت گرفته نشان می دهد که حزب چپگرای سیریزا که به شدت مخالف اجرای سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی است، با 4.2 درصد اختلاف از حزب محافظه کار پیشی گرفته است.

این رقم در نظرسنجی قبلی این مؤسسه به 3.8 درصد رسیده بود. این نظرسنجی نشان می دهد که حزب سیریزا از حمایت 31.2 درصد مردم یونان در انتخابات روز یکشنبه آینده برخوردار خواهد بود. این رقم برای حزب محافظه کار دموکراسی نوین نیز به 27 درصد رسیده است.

حزب سیریزا اعلام نموده است که در صورت پیروزی در انتخابات، سیاست های ریاضتی اعمال شده از سوی وام دهندگان بین المللی در ازای پرداخت یاری اقتصادی 240 میلیارد یورویی را متوقف خواهد نمود و این مسئله می تواند در نهایت منجر به خروج یونان از منطقه یورو گردد.

خروج یونان از منطقه یورو موجب نگرانی سرمایه گذاران شده و می تواند حیات اتحادیه پولی مشترک اروپا را به خطر بیندازد. آلکسیس تسیپراس رهبر حزب سیریزا تأکید نموده است که تغییر لازم در اروپا از اینجا یعنی یونان شروع خواهد شد و پیروزی حزبش در انتخابات یونان می تواند سرشروعی برای تغییر ضروری در اروپا باشد.

ع1

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 430

به "ادامه پیشتازی چپگراهای یونان در آستانه انتخابات سراسری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه پیشتازی چپگراهای یونان در آستانه انتخابات سراسری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید