احتمال برکناری وزیر دفاع آمریکا قوت گرفت

به گزارش کد الکترونیک، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره احتمال برکناری وزیر دفاع آمریکا به دلیل مخالفت با درخواست رئیس جمهور این کشور برای سرکوب اعتراضات مردمی، به امکان برکناری مارک اسپر به صورت ضمنی اشاره نمود.

احتمال برکناری وزیر دفاع آمریکا قوت گرفت

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از المیادین، کاخ سفید در پی زمزمه های برکناری مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به دلیل مخالفت با درخواست ترامپ برای سرکوب اعتراضات، به صورت ضمنی درباره امکان برکناری اسپر سخن گفت.

سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت واشنگتن در جمع کد الکترونیک گفته که اسپر اکنون در سمت خود باقی است، اما اگر ترامپ اعتماد خود را به وی از دست بدهد، در آینده مطلع خواهید شد.

اخیرا مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در پی انتقادهای فراوان از حضور ارتش آمریکا در خیابان ها برای سرکوب معترضان، خاطرنشان کرد که ترجیح می دهد ارتش به پایگاه های خود بازگردد.

اسپر درباره احتمال به کارگیری نیروهای رزمی ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات نیز گفت: گزینه استفاده از این نیروها همواره تنها به عنوان آخرین گزینه مطرح است. این گزینه تنها در اضطراری ترین و حساس ترین شرایط مورد استفاده قرار می گیرد. ما اکنون در این شرایط قرار نداریم و من از این گزینه حمایت نمی کنم.

در همین ارتباط، شبکه خبری س ان ان آمریکا به نقل از منابع مطلع در کاخ سفید گزارش داد که صندلی وزیر دفاع آمریکا به دلیل مخالفت با رئیس جمهور این کشور در استفاده از نیروهای ارتش برای سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس، متزلزل شده است.

ترامپ شنبه گذشته در جمع کد الکترونیک تهدید نموده بود که در صورت درخواست مقامات ایالت مینه سوتا که پس از قتل وحشیانه یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس شاهد تظاهرات گسترده ای بوده است، نیروهای ارتش آمریکا در اسرع وقت به این ایالت اعزام خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1186

به "احتمال برکناری وزیر دفاع آمریکا قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال برکناری وزیر دفاع آمریکا قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید