اتحادیه اروپا از تکرار تجربه استقلال اسکاتلند نگران است

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: رسانه های خبری فرانسه فاش کردند کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تکرار تجربه استقلال اسکاتلند از انگلیس نگران هستند و نمی خواهند این مساله درجایی دیگر از این اتحادیه تکرار گردد.

اتحادیه اروپا از تکرار تجربه استقلال اسکاتلند نگران است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از فرانسه 24، گزارش های خبری رسانه های فرانسه از این مساله حکایت دارند که سران اتحادیه اروپا نمی توانند نگرانی خود را نسبت به استقلال اسکاتلند از انگلیس مخفی نمایند، چرا که آنها از این بیم دارند این موضوع به دیگر بخش های اتحادیه اروپا هم سرایت کند، از این رو تهدید نموده اند با عضویت ادینبرو در اتحادیه اروپا موافقت نخواهند کرد.

یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا ظرف چند روز گذشته حاضر نشد درباره نظرسنجی به علم آمده برای آنالیز میزان موافقان و مخالفان جدایی اسکاتلند از انگلیس اظهار نظر کند چرا که میزان اختلاف بین موافقان و مخالفان این استقلال بسیار ناجیز و اندک بود.

اما خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا در فوریه گذشته خشم موافقان استقلال از انگلیس را برانگیخت زمانی که اعلام نموده بود، شاید بسیار سخت و به احتمال قوی غیر ممکن خواهد که بپذیریم اسکاتلند به عنوان یک کشور به اتحادیه اروپا بپیوندد.

همچنین وی در این رابطه گفته بود: بسیار سخت و سخت است که اعضای این اتحادیه بخواهند عضویت کشوری که از کشوری دیگر مستقل شده است به عنوان عضو جدید بپذیرند.

وی در این رابطه مثالی هم مطرح نمود و در این باره گفت: همین اسپانیا که با خواسته های جدایی طلبان روبه رو است هنوز حاضر نشده است کوزوو را به رسمیت بشناسد.

باروسو در این باره ادامه داد: شاید به گونه ای بتوان گفت این موضوع بسیار شبیه این مساله است چرا که این کشور هم از کشوری دیگر می خواهد مستقل گردد.

بلافاصله بعد از این سخنان بود که اسکاتلندی های هوادار استقلال از انگلیس به این مواضع باروسو واکنش نشان داده و نسبت به آن مواضع تندی نشان دادند، آنها اعلام کردند استقلالشان از انگلیس با موافقت لندن همراه است و با استقلال کوزوو که با مخالفت صربستان همراه بوده است کاملاً متفاوت است.

نیکول مک اییوان استاد مرکز اسکاتلندی تغییر قانون اساسی در این باره معتقد است: مساله مربوط به مشکل بروکسل باعث شد تا شماری از سران اروپا اظهارنظرهایی را مطرح نمایند که موجب شگفتی شده است و از نظر سیاسی فاقد اعتبار بوده است.

بابلو کالدیرون استادیار مطالعات اروپا در دانشگاه کنیجز در لندن هم معتقد است : در واقع این مساله بسیار سخت و سخت است و این مساله برای اتحادیه اروپا قبولش سختتر است.

مونسیرا گیبرنو استاد علوم سیاسی در دانشگاه کوین ماری در لندن هم در این رابطه گفت: هیچ کس دوست ندارد خود را ناگزیر به حل این چالش کند، این درحالی است که بحران ها هم اکنون در اوکراین و خاورمیانه و عراق موج می زند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 639

به "اتحادیه اروپا از تکرار تجربه استقلال اسکاتلند نگران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا از تکرار تجربه استقلال اسکاتلند نگران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید