پژوهشگاه میراث فرهنگی حضور پررنگ تری در حوزه های تخصصی داشته باشد

به گزارش کد الکترونیک، خبرگزاری مهر/ براساس خبر و گزارش های بدست آمده، پژوهشگاه میراث فرهنگی حضور پررنگ تری در حوزه های تخصصی داشته باشد.

پژوهشگاه میراث فرهنگی حضور پررنگ تری در حوزه های تخصصی داشته باشد

نشست ثبت جهانی میراث فرهنگی و دستاوردهای آن در سالن اجتماعات پژوهشگاه میراث فرهنگی با حضور کارشناسان وزارت میراث فرهنگی و تیم تدوین کننده پرونده های ثبت جهانی برگزار گردید.

در این نشست علیرضا ایزدی، مدیر کل ثبت آثار تاریخی گفت: ثبت در ابعاد ملی و جهانی قطعاً اتفاق مبارکی است اما چون در پژوهشگاه هستیم، خواهش من این است که به این موضوع بپردازیم که ثبت بدون حریم مسائل زیادی در پی دارد و به این حوزه تخصصی تر وارد شوید. مردم بافتهای تاریخی را برای ما نگه داشتند. آنها حافظان بافتها هستند باید نگاه ها را تغییر دهیم و اگر در پی ثبت بدون حریم باشیم نه من و نه شما نمی توانیم مشکل آن را حل کنیم.

ثبت در حوزه ملموس و ناملموس باید موجبات نشاط اجتماعی و همت ملی را ایجاد کند. امروز در نگاه خطوط سیاسی، اصالتها و ارزشهای قومی را فراموش می کنیم. وظیفه ما است که حافظ اصالتها باشیم. وظیفه امروز میراث فرهنگی سنگین تر از گذشته است.

وی گفت: در همدان بزرگداشت خواجه رشید الدین را برگزار کردیم، از دانشگاه بوعلی نظرسنجی کردیم و فقط سه درصد دانشجویان با این شخصیت آشنا بودند. ما تا چند سال پیش می گفتیم قطر فوتبال ندارد الان با احترام نام قطر را می آوریم. ایران نام بزرگی است که ما باید آن را بزرگتر کنیم.

وی اضافه نمود: پژوهشگاه باید به آثار و پرونده ها نگاه جدی داشته باشد. تمنا دارم که در حوزه علمی یاری کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1402 بروزرسانی: 4 مهر 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2438

به "پژوهشگاه میراث فرهنگی حضور پررنگ تری در حوزه های تخصصی داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشگاه میراث فرهنگی حضور پررنگ تری در حوزه های تخصصی داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید